کاهش ۵ تا ۷ درصدی بستری بیماران کرونایی در تهران

کدخبر: 2352422

علیرضا زالی گفت: میزان بستری بیماران بین ۵ تا ۷ درصد کاهش پیدا کرده است و برای حفظ چنین شرایطی نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان تهرانی هستیم تا روند بهبود ارتقا پیدا کند.

علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: خوشبختانه شاخص‌های مختلف مانند میزان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها، بستری و پذیرش آن‌ها نسبت به چند روز گذشته کاهش پیدا کرده است و میزان ترخیص و بهبود یافتگی بیماران کرونایی در تهران افزایش چشمگیری داشته است.

او افزود: میزان بستری بیماران بین ۵ تا ۷ درصد کاهش پیدا کرده است و برای حفظ چنین شرایطی نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان تهرانی هستیم تا روند بهبود ارتقا پیدا کند.

زالی بیان کرد: بیماران دیابتی، قلبی،سرطانی و آن‌هایی که دارو‌های شیمی درمانی مصرف می‌کنند همچنین افراد سالخورده و ۶۵ سال به بالا از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند، زیرا کاهش حضور در سطح جامعه باعث پایین آمدن میزان بستری و مراجعه مردم به بیمارستان می‌شود.

او گفت: خوشبختانه توجه مردم نسبت به طرح غربالگری بیشتر شده و با مراقبان سلامت و دیگر همکاران در طرح چهل سی همکاری بیشتری انجام می‌دهند. مردم مشارکت بیشتری از طریق ثبت وضعیت سلامتی خود در سامانه‌های سلامت دارند و پاسخ‌های دریافتی به تلفن‌های چهل سی دقیق‌تر از گذشته است.

زالی ادامه داد: ماسک‌های خانگی اثرات حفاظتی خوبی دارد. صدا و سیما بهتر است در زمینه تهیه چنین ماسک‌های خانگی برنامه‌های بیشتری را تدارک ببیند تا نحوه تهیه ماسک با حداقل امکانات به مردم آموزش داده شود.

«باشگاه خبرنگاران»

ارسال نظر: