وزارت بهداشت دروغ نمی‌گوید

کدخبر: 2352394

وزیر اسبق بهداشت درباره شائبه برخی افراد در زمینه آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت در خصوص کرونا، گفت: قطعا وزارت بهداشت آمار غیرواقعی ارائه نمی‌کند چون مبنای کار وزارت بهداشت، صحیح است و سیستم آمارگیری و بیماریابی دقیقی در این وزارتخانه وجود دارد.

دکتر مرضیه وحید دستجری در گفتگو با رادیو تهران، اظهار کرد: در کشور سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه بسیار قدرتمندی وجود دارد که نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز آن را تایید کرد و قطعا آمار وزارت بهداشت بر مبنای صحیح و واقعیت است.

وی افزود: صنعت داروسازی کشور بسیار قدرتمند است و در منطقه، در جایگاه نخست قرار داریم و در حال حاضر حدود 96 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود. اما این سیستم باید ارتقا پیدا کند و هر کجا که تولید و سود باشد، ممکن است جریاناتی شکل بگیرد و همه وزرای بهداشت زمان ورود خود به این وزارتخانه باید با مشکلات و فساد این حوزه دست و پنجه نرم کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: خوشبختانه مردم به میزان خوبی برای پیشگیری از ابتلا به کووید19، موارد و مسائل بهداشتی را رعایت می کنند. نیمه دوم سال 88 که در وزارت بهداشت حضور داشتم، آنفلوآنزای H1N1 اپیدمی شد و مرگ و میر زیادی به همراه داشت و واکسن و داروی آن موجود نبود که سال بعد، هم واکسن و هم داروی این بیماری به بازار آمد اما مردم همان زمان هم استقبال زیادی از رعایت مسائل بهداشتی کردند.

دستجردی افزود: مردم نباید تصور کنند که کرونا در کشور تمام شده البته قوانین و دستورالعمل‌های اعلامی نیز باید مقداری سختگیرانه‌تر باشد. مردم ایران بسیار خوب و بافرهنگ هستند و موارد بهداشتی را رعایت می کنند و سیاستگذاری در این زمینه، مهم است.

وی گفت: هدف اصلی ما سلامت مردم است و باید سلامت جامعه را با کمترین عارضه و حاشیه، حفظ کنیم؛ بنابراین مسئله سیاستگذاری، خیلی مهم است و متاسفانه شاهد شلوغی بیش از حد مترو و اتوبوس هستیم که دیدیم در روزهای اخیر، ستاد ملی مقابله با کرونا، اجباری بودن استفاده از ماسک در وسایل نقلیه را تصویب کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: