سیاست پنهان‌کاری آمریکا درباره تلفاتش در سوریه

کدخبر: 2352376

آمریکا که از مدت‌ها قبل سیاست پنهان کردن حجم خسارت‌ها و تلفات خود در سوریه را پیش‌گرفته این بار به تکذیب خبر ناپدید شدن نظامیانش در دیرالزور روی آورده است.

شب گذشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که دو نظامی آمریکایی در «دیرالزور» سوریه ناپدید شده‌اند. طبق این خبر افراد ناشناس به یک خودروی نظامی «هامر» که حامل نظامیان آمریکایی بود، حمله کردند که این حمله درجریان عزیمت خودرو از چاه نفتی «العمر» به چاه نفتی «التنک» روی داد.

خودروی یاد شده درحالی که به طور کامل منهدم و سوخته بود، پیدا شد و اثری از دو نظامی آمریکایی داخل آن وجود ندارد و سرنوشت آنها تا این لحظه نامعلوم است.

در این میان منابع میدانی در گفتگو با روزنامه ال اخبار اظهار داشتند که این دو نظامی آمریکایی متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده بودند.

اما از زمان وقوع این حادثه آسمان دیروالزور آکنده از هواپیماهای جنگی و شناسایی وابسته به ائتلاف بین‌المللی با سرکردگی آمریکا شده است. قابل توجه است که نظامیان آمریکایی همواره به راحتی در مناطق میان العمر و التنک تردد می‌کردند؛ زیرا این منطقه یک مکان صحرایی و خالی از سکنه بوده و به شدت محافظت شده است.

در این زمینه «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه با تروریسم در صفحه توییتری خود صحت و سقم اخبار مربوط به ناپدید شدن نظامیان آمریکایی را تکذیب کرده و خبرگزاری رسمی سوریه را به دلیل انتشار این خبر مورد حمله قرار داده و گفت: این خبرگزاری شایسته دریافت جوایز اخبار کذب است!

همچنین یک منبع نزدیک به گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) هرگونه حمله به خودرو یا عناصر وابسته به ائتلاف بین‌المللی را در خلال روزهای گذشته تکذیب و اشاره کرد که این منطقه دائما با هواپیماهای شناسایی و تجهیزات ردیابی تحت نظارت است.

این درحالی است که پیش از این حدود 20 روز قبل واشنگتن حادثه مورد هدف قرار گرفتن یک کاروان آمریکایی را در حومه شمالی «دیرالزوز» که منجر به کشته شدن افسر مسئول خطوط هوایی در میدان العمر شد٬ پنهان کرد.

جالب توجه است که نه ائتلاف ادعایی مبارزه با تروریسم و نه پنتاگون هیچگونه بیانیه‌ای در خصوص حمله به عناصر آمریکایی در سوریه صادر نکرده‌اند و این نشان می‌دهد که به احتمال زیاد آمریکایی‌ها به سیاست پنهان کردن خسارت‌ها و تلفاتشان در سوریه تکیه کرده‌اند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: