افطار چی بپزم؟

۳ نکته مهم برای پخت گوشفیل خانگی

کدخبر: 2352322

گوشفیل یکی از شیرینی خوشمزه است که خوردن آن در ماه رمضان لذت دیگری دارد. در این مطلب به شما طرز تهیه گوشفیل خانگی را آموزش می‌دهیم.

گوشفیل یکی از شیرینی های خوشمزه است که خوردن آن در ماه مبارک رمضان لذت دیگری دارد. به خصوص اگر این گوشفیل خانگی باشد. شما برای درست کردن این شیرینی نیازی به فر ندارید، پس دست به کار شوید و برای افطاری خانواده گوشفیل خانگی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه گوشفیل خانگی

ماست شیرین و پرچرب نصف لیوان

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

روغن مایع یا جامد دو قاشق غذاخوری

وانیل یک هشتم قاشق چایخوری

آرد به میزانی که به دست نچسبد

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

زرده تخم‌مرغ ۲ عدد

طرز تهیه گوشفیل خانگی

طبق دستور معصومه حمدی زاده به آدرس پیچ اینستاگرام « arosha_sweet» ابتدا زرده تخم‌مرغ و وانیل را با قاشق چوبی هم می‌زنیم تا یک دست شود. سپس ماست و روغن را اضافه می‌کنیم. در مرحله بعد بکینگ پودر را هم به مواد اضافه می‌کنیم. حالا آرد قنادی را روی مواد الک می‌کنیم به اندازه‌ای که خمیر ما به دست نچسبد و لطیف باشد. حالا روی خمیر را بپوشانید و در جای تاریک و نسبتا گرم مثل فر خاموش به مدت یک ساعت قرار می‌دهیم. بعد از اینکه یک ساعت گذشت، خمیر را به ضخامت نیم سانت با وردنه باز می‌کنیم و مربع کاتر می‌زنیم. حالا درون یک ظرف روغن بریزید و وقتی حسابی داغ شد، گوشفیل‌های خوشمزه را داخل آن بریزید. دقت کنید که روغن باید روی گوشفیل‌ها را بپوشاند. روغن شما حتما باید داغ باشد، حرارت گاز را ملایم کنید و گوشفیل‌ها را زیر و رو کنید تا خوب بپزد. سپس همان طور که گوشفیل‌ها داغ هستند، آن‌ها را داخل شربت بار ولرم قرار دهید و زیر و رویشان کنید. بعد از دو دقیقه گوشفیل‌ها را از شربت بار خارج کنید و روی آبکش قرار دهید تا شیره اضافه آن برود. اگر مدت زمان زیادی گوشفیل‌های خانگی را داخل شربت بار بگذارید، گوشفیل‌های شما خمیر می‌شود.

طرز تهیه شربت بار مخصوص گوشفیل خانگی

مواد لازم برای تهیه شربت بار

شکر یک لیوان

آب یک سوم لیوان

آب لیمو یک قاشق چایخوری

گلوکز یک قاشق غذاخوری (البته می‌توانید این مورد را نریزید)

هل ۵ عدد

زعفران آب کرده یک قاشق غذاخوری

گلاب دو قاشق غذاخوری

برای تهیه شربت بار ابتدا شکر، آب و هل را روی حرارت بگذارید تا به مدت ده دقیقه بجوشد. شربت بار را مدام هم بزنید تا از کنار شکرک نزند. در آخر به شربت بارتان گلاب، آبلیمو، زعفران و گلوگز را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا به اندازه عسل روان غلیظ شود و در لای دو انگشت شما بچسبد. شربت بار شما آماده است.

چند نکته مهم برای تهیه گوشفیل خانگی

اما سرآشپز صفحه «cafe_khanegi» نکات مهمی درباره پخت گوشفیل خانگی دارد که در ادامه می‌خوانید:

- وقتی آرد را به موادتان اضافه کنید به اندازه‌ای که موادتان با هم ترکیب شود ورز دهید.

- خمیر را زیاد ورز ندهید، فقط کافی است که به دست نچسبد.

۰ استفاده زیاد از آرد گوشفیل خانگی را سفت می‌کند.

- می‌توانید گوشفیل را به هر شکلی که بخواهید قالب بزنید.

- اگر شربت بار شما بسیار غلیظ باشد، به خورد گوشفیل‌ها نمی‌رود.

- وقتی سطح را برای پهن کردن خمیر آرد پاشی کردید، آردها را از روی گوشفیل پاک کنید. چون باعث کف کردن روغن می‌شود و سرخ کردن گوشفیل‌ها را سخت می‌کند.

- شربت بار شما حتما باید ولرم باشد که به خورد گوشفیل‌ها برود.

* تصویر آخر از پیج اینستاگرام fatimafoodd

ارسال نظر: