پرونده تعلیق جودو فراتر از ورزش

کدخبر: 2352261

رئیس فدراسیون جودو گفت: شرایط جدیدی در مسیر پرونده ایران در دادگاه CAS بوجود آمده که در تلاشیم با هماهنگی مسئولان با دست پر در جلسه دادگاه شرکت کنیم.

آرش میراسماعیلی به ارسال لوایح جدید در پرونده تعلیق جودو ایران از سوی دادگاه بین المللی ورزش اشاره کرد و گفت: بعد از آنکه هر دو طرف پرونده به دلیل شرایط خاص دنیا در پی شیوع بیماری کرونا، درخواست تعویق جلسه دادگاه را داشتند، CAS با آن موافقت کرد و تاکنون تاریخ جدیدی تعیین نشده است و با ادامه روند فعلی فکر نمی‌کنم حداقل تا دو ماه آینده این جلسه برگزار شود.

وی در خصوص لوایح ارسالی از سوی دادگاه حکمیت ورزش گفت: روز یکشنبه لوایح و مستندات پرونده ارسال شد که کار را برای ما سخت‌تر کرده است. ما متوجه شدیم برخی کشورهای دیگر نیز به همین دلیل مشکلاتی را داشته‌اند که تونس همچنان با آن درگیر است و امارات پس از توافق با IJF مجوز حضور در برنامه‌ها را گرفته‌است. ولی شرایط ما متفاوت است و نمی‌توانیم بدون سند و مدرک وارد جلسه شویم.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: متأسفانه سمت و سوی این پرونده از ورزش خارج و به مسائلی در لوایح جدید اشاره شده که به هیچ عنوان ارتباطی به موضوع فوق ندارد. وکلای این نهاد بین المللی به مواردی اشاره کرده‌اند که خود دخالت در امور یک کشور محسوب می‌شود. اشاره به برخی مسائل اجتماعی در یک پرونده ورزشی جای تعجب دارد و خود به صراحت دخالت است و برای ما قابل قبول نخواهد بود.

میراسماعیلی با اشاره به شرایط خاص این پرونده اظهار داشت: پرونده تعلیق جودو اکنون فراتر از ورزش است. روند پرونده را به اطلاع آقای صالحی امیر و دکتر علی نژاد رسانده‌ام و قرار شده است که به زودی در جلسه‌ای مشترک موضوع فوق را بررسی کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شود. هیأت خوبی برای دفاع از حقانیت جودو ایران شکل گرفته و کارهای خوبی در این رابطه صورت گرفته و لوایح خوبی آماده شده ولی واقعاً کار سخت است. طرف مقابل حتی از سه ایرانی به عنوان شاهد در پرونده استفاده کرده است.

وی ادامه داد: جدای از روند قانونی جلسه، در حال رایزنی با مسئولان فدراسیون جهانی هستیم. بعد از رایزنی‌هایی که مدتی قبل در لوزان سوئیس توسط آقایان سلطانی فر و صالحی فر انجام شد، ما نیز در همین راستا کارهایی انجام داده‌ایم که امیدواریم با روند مثبت دنبال شده و به نتیجه برسد.

رئیس فدراسیون جودو در پایان به جلسه با سرمربیان تیم‌های ملی هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده برای جهان و احتمال ادامه این روند تا دو ماه آینده، از مربیان خواستیم برنامه‌های خود را ارائه دهند و ان شاالله اگر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اجازه داد، با شروع اردوها بتوانیم این چند ماه بی تمرینی را جبران کنیم. در این مدت هم مربیان با جودوکاران از طریق فضای مجازی تمرینات خانگی جودوکاران را رصد می‌کردند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: