روسیه در معرض افزایش بیکاری

کدخبر: 2352246

کارشناسان مسائل اقتصادی در روسیه پیش بینی می‌کنند که میزان بیکاری در این کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا ممکن است تا شش برابر افزایش یافته و بیش از ۵ میلیون نفر برسد.

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: طبق پیش بینی موسسه سیاست گذاری اجتماعی دانشگاه دولتی مدرسه عالی اقتصاد مسکو، تعداد بیکاران ثبت شده در روسیه به طور بالقوه می تواند تقریباً شش برابر شده و تا 5 میلیون و سیصد هزار نفر افزایش یابد.

"لیلیا آوچارووا" مدیر این موسسه در گفتگو با این روزنامه گفت: «طبق آخرین بسته اقدامات برای کسانی که در بخش اقتصاد پس از اول مارس شغل خود را از دست داده و به دفاتر خدمات اشتغال مراجعه کرده اند ، مزایای بیکاری به میزان حداقل دستمزد 12 هزار و 130 روبل افزایش یافته است که ظرف سه ماه پرداخت می شود.»

به گفته وی، این نکته حائز اهمیت است که هر فرد بیکار دارای فرزندان خردسال، 3 هزار روبل دیگر اضافه دریافت می کند.

خانم آوچارووا در عین حال یادآور شد، اگر در نظر بگیریم که مسئولان امر بیش از 33 میلیارد روبل برای مزایای اضافی در شرایط اپیدمی بیماری کرونا اختصاص بدهند ، در سه ماه آینده دفتر خدمات اشتغال ممکن است با درخواست حدود یک میلیون نفر برای تجدید نظر مواجه شود که این میزان بیش از دو برابر تعداد افراد بیکار ثبت خواهد بود.

به گفته وی، در حال حاضر ، کمک هزینه ها برای 2.5 میلیون نفر در نظر گرفته شده است.

وزارت کار روسیه نیز گزارش داده است که تعداد بیکاران رسمی ثبت شده در این کشور نزدیک به 7500 هزار نفر است ، اما تعداد آنها در نتیجه محدودیت های مربوط به مبارزه با بیماری کرونا دیگر افزایش یافته است.

این وزارتخانه پیش بینی های بسیاری از روند توسعه اوضاع در بازار کار و رشد بیکاری در کشور در شرایط بحران کرونا ارائه داده است.

پیش از این ، "میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه به وزارت کار و وزارت دارایی دستور داده بود که اطمینان حاصل کنند تا حداکثر مزایای بیکاری برای شهروندانانی که شغل خود را از اول آوریل الی آخر ماه ژوئن (اواسط فروردین الی نیمه خرداد ماه) از دست داده اند ، پرداخت شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: