چطور در خانه حلیم بپزیم؟

۵ ترفند برای تهیه حلیم خوشمزه و کشدار خانگی

کدخبر: 2352214

شاید به نظرتان بیاید که طرز تهیه حلیم خانگی بسیار دشوار است، اما برخلاف تصور شما طرز تهیه حلیم خانگی اصلا سخت نیست بلکه باید ریزه‌کاری‌هایی را در دستور تهیه حلیم خانگی رعایت کنید تا کشدار و خوشمزه شود.

نسیم آنلاین:‌ در روزهای قرنطینه که با ماه رمضان هم مصادف شده است، می‌توانید خودتان و خانواده‌تان را افطاری به یک حلیم خوشمزه مهمان کنید. البته لازم نیست، زحمت خرید حلیم از بیرون و نگرانی از ضدعفونی شدن آن را به خودتان بدهید، فقط کافی است که خودتان دست به کار شوید و حلیم خانگی درست کنید. در ادامه دستور تهیه حلیم خانگی با ریزه‌کاری‌های آشپزهای اینستاگرامی را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه حلیم خانگی

۳۰۰ گرم گندم پوست کنده یا بلغور گندم

۱۵۰ گرم گوشت ماهیچه گوسفند/ مرغ/ بوقلمون یا گوساله

نمک به میزان لازم

پیاز یک عدد

طرز تهیه حلیم خانگی

ابتدا گوشت را با یک عدد پیاز و کمی نمک می‌پزیم. گندم را بپزید و با آب فراوان به مدت دو و نیم ساعت تا سه ساعت اجازه می‌دهیم که روی شعله ملایم بپزد. در این مدت گندم را هم بزنید تا له شود و ته نگیرد. اواخر پخت که آب گندم در حال ته کشیدن است، دوباره کمی آب جوش اضافه می‌کنیم. مدتی بعد با گوشت‌کوب برقی گندم را میکس می‌کنید. اگر می‌خواهید گندم شما یکدست شود و حلیم خانگی شما مثل حلیم‌های حاضری شود، حتما آن را از صافی رد کنید. حالا گوشت پخته شده را ریش‌ریش کنید و به گندم اضافه کنید. آب گوشت را هم می‌توانید صاف کنید و به گندم پخته شده اضافه کنید. دوباره موادتان را با گوش‌کوب برقی میکس کنید. حالا باید شروع به هم زدن حلیم کنید. به صورت پیوسته و به شکل هفت و هشت هم بزنید. این نکته بسیار مهم است، چرا که هم زدن به شکل دورانی حلیم شما را کمتر کشدار می‌کند.

حلیم شما بعد از سرد شدن، سفت می‌شود. پس وقتی در مراحل آخر کار قرار دارید، غلظت حلیم‌تان را خودتان تعیین کنید. قبل از خاموش کردن حلیم، کمی کره داخل آن بیندازید و هم بزنید. البته این بسته به سلیقه شما دارد. بعد از سرو کردن حلیم کمی روغن جامد آب شده یا کره داغ کنید و روی آن بریزید و با دارچین، شکر و کنجد آن را تزئین کنید. مقداری گوشت پخته شده را هم برای تزئین حلیم می‌توانید استفاده کنید. نگران نباشید، پخت حلیم خانگی خیلی هم سخت نیست، با این حجم از مواد فقط چهار تا چهار و نیم ساعت وقت شما را می‌گیرد.

نکات مهم پخت حلیم خانگی:

۱- بلغور گندم را یک شب قبل خیس کنید و آب آن را چند بار عوض کنید.

۲- در زمان پخت گندم کف روی آن را بردارید.

۳- حلیم را از ته قابلمه و همان طور که گفتیم به صورت هفت و هشت هم بزنید.

۴- اگر در زمان پخت حلیم آب کمی داشت، هر بار مقدار کمی آب جوش به آن اضافه کنید.

۵- می‌توانید حلیم را با گندم پوست کنده هم درست کنید اما نتیجه کار با بلغور بهتر می‌شود.

منابع:

صفحه اینستاگرام _arezoo.f_

صفحه اینستاگرام maya_family_diary

صفحه اینستاگرام neda_cakestudio

ارسال نظر: