مهم‌ترین مشکل تهرانی‌ها در صورت ادامه کرونا

کدخبر: 2352188

۶۳.۶ درصد پاسخگویان گفته‌اند در صورت ادامه ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن خانواده شان با مشکلات اقتصادی، بیکاری و امرار معاش مواجه خواهند شد.

نتایج یکی از نظرسنجی های ایسپا نشان می دهد مهمترین مشکل بخش اعظم خانواده های تهرانی در صورت ادامه شیوع کرونا مشکلات اقتصادی است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در سوالی باز (بدون استفاده از گزینه) از افراد پرسیده است «مهمترین مشکلات خانواده شما در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن چیست؟» در این سوال، برخی از افراد نمونه به بیش از یک مورد اشاره داشتند، بنابراین جمع بیش از ۱۰۰ است.

نتایج نشان می دهد، سهم عمده ای از پاسخ‌ها را مشکلات اقتصادی در بر داشته است. ۶۳.۶ درصد پاسخگویان گفته‌اند در صورت ادامه ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن خانواده شان با مشکلات اقتصادی، بیکاری و امرار معاش مواجه خواهند شد. یکی دیگر از مسائلی که آمار قابل توجهی داشته است آسیب های روحی و روانی (۲۸.۱ درصد) است که مردم در صورت ادامه روند فعلی با آن مواجه می‌شوند. سایر مشکلات مطرح شده از سوی پاسخگویان نیز به صورت جزئی در نمودار ارائه شده است.

۲.۶ درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

این نظرسنجی حاضر توسط ایسپا با مشارکت «ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران»به صورت تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران و با حجم نمونه ۱۰۲۸ در تاریخ ۱۷ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ اجرا شده است.

مهم ترین درخواست مردم از ستاد مقابله با کرونای تهران

این مرکز در یک نظرسنجی دیگر، در سوالی باز (بدون استفاده از گزینه) از افراد پرسیده است «مهم ترین درخواست شما از ستاد مقابله با کرونای تهران چیست؟» در این سوال، برخی از افراد نمونه به بیش از یک مورد اشاره داشتند، بنابراین جمع بیش از ۱۰۰ است.

طبق نتایج، ۳۴.۷ درصد پاسخگویان انتظار دارند قرنطینه و محدودیت‌ها از سوی ستاد جدی تر دنبال شوند. همچنین ۱۲.۶ درصد خواستار کنترل هرچه سریع تر بیماری و ریشه کن شدن آن بوده‌اند. ۱۱.۲ درصد نیز خواستار اعمال سیاست هایی برای حمایت مالی از جامعه بوده‌اند که به واسطه محدودیت های اعمال شده متضرر شده‌اند. بقیه موارد در نمودار اشاره شده است.

۷.۵ درصد به سایر موارد اشاره داشتند و ۸.۴ درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

این نظرسنجی نیز توسط ایسپا با مشارکت «ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران»به صورت تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران و با حجم نمونه ۱۰۲۸ در تاریخ ۱۷ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ اجرا شده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: