طرح آمریکا برای اعزام نیرو به عراق، کویت و افغانستان در تابستان

کدخبر: 2352030

ارتش آمریکا به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، به دنبال اجرای برنامه تابستانی خود برای اعزام نظامیان به اروپا، عراق و افغانستان است.

در حالی که ارتش آمریکا با تاثیرات مخرب همه گیری جهانی ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، طرح های ارتش برای جابجایی نیروهای خود در فصل تابستان در اروپا، عراق و افغانستان در حال پیش رفتن است.

پایگاه آمریکایی استارز اند استرایپز که تمرکزش روی اخبار مرتبط با ارتش و پرسنل نظامی این کشور است، خبر داده که واشنگتن به دنبال اعزام نظامیانش به منطقه غرب آسیا و اروپا است.

طبق این گزارش، ارتش آمریکا در حالی در تدارک برای اجرای «برنامه‌های تابستانی» اعزام نیروهای نظامی و جابجایی آنها در اروپا و منطقه غرب آسیا برآمده که پیشتر پنتاگون به منظور مقابله با ویروس کرونا در ارتش آمریکا فرمانی ویژه صادر کرد.

طبق این دستور، فرماندهان عالی رتبه نظامی آمریکا این اختیار را یافته‌اند که به منظور مقابله با کرونا، برای اعزام شماری از نظامیان به ماموریت‌های محوله‌شان استثنا قائل شوند.

وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود، تعداد مبتلایان به کرونا در این وزارتخانه به ۵۳۳۵ نفر افزایش یافته که ۳۴۳۸ نفر از آنها پرسنل نظامی هستند.

آخرین خبرها اما درباره شیوع ویروس کرونا در ارتش آمریکا حاکی از آن است که ۳۵۷۸ نفر از نظامیان آمریکایی به این ویروس مبتلا شده‌ و دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

یک مقام نظامی آمریکا هم گفت، در ۲۶ ناو جنگی این کشور موارد مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

ارتش آمریکا در بیانیه خود درباره طرح تابستانه اعزام نظامیان به عراق خبر داد، تیپ دوم رزمی، لشکر هوابرد هشتاد و دوم مستقر در پایگاه فورت براگ کارولینای شمالی به عراق اعزام خواهند شد.

قرار است تیپ دوم رزمی مستقر در پایگاه فورت بلیس ایالت تگزاس در راستای «آمادگی نیروها برای منطقه گسترده‌تر خاورمیانه»، طبق برنامه قبلی و معمول ارتش آمریکا، به کویت اعرام خواهد شد.

به گفته ارتش آمریکا، اعزام این نیروها در راستای برنامه معمول و چرخشی اعزام نظامیان آمریکایی به منظور «حمایت از کارزار مقابله با داعش» صورت می‌گیرد.

همچنین قرار است که تیپ چهارم نیروهای امنیتی کمکی مستقر در پایگاه فورت کارسون ایالت کلرادو به افغانستان اعزام و جایگزین تیپ سوم نیروهای امنیتی کمکی آمریکا شوند.

به گفته ارتش آمریکا، بخش اعظم اعزام نظامیان این کشور به اروپا به لهستان و شاخه

طبق گزارش استارز اند استرایپس، مدت ماموریت نظامیان اعزامی آمریکا به منطقه غرب آسیا بین ۶ تا ۱۳ ماه است اما زمان ماموریت نظامیان آمریکایی در اروپا معمولا ۹ ماه طول می‌کشد.

در گزارش ارتش آمریکا به تعداد دقیق نظامیانی که قرار است به اروپا، افغانستان، عراق و کویت اعزام شوند، اشاره نشده است.

گزارش‌ها درباره اعزام نظامیان آمریکایی به خارج در حالی منتشر شده که فشارها بر پنتاگون برای اعلام شمار نظامیان این کشور مستقر در غرب آسیا تشدیید شده است.

دو گروه از فعالان آمریکایی از پنتاگون درخواست کردند تحت قانون آزادی نشر اطلاعات، شمار نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه، عراق و افغانستان را اعلام کنند.

«جاست سکیوریتی» و سازمان «پروژه نظارت بر دولت»، همچنین از پنتاگون خواستند «با قید اسناد قابل اتکا، توضیح دهند چرا ارائه این آمار را متوقف کرده‌اند».

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: