توهم دوباره ترامپ در مورد کرونا

کدخبر: 2351999

رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم آنکه کشورش از لحاظ شمار مبتلایان و تلفات ناشی از بیماری کووید-۱۹ در صدر کشورهای دنیا قرار گرفته مدعی شده دنیا به اقدامات واشنگتن برای مبارزه با این بیماری احترام می‌گذارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش از لحاظ میزان ابتلا و مرگ و میر در زمینه کرونا در صدر کشورهای دنیا قرار گرفته مدعی شده دنیا به اقدامات آمریکا در این زمینه احترام می‌گذارد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «کل دنیا دارد ما را نگاه می‌کند. آنها به کارهایی که ما می‌کنیم خیلی احترام می‌گذارند.»

ترامپ مدعی شد آمریکا در حال ارسال دستگاه تنفس مصنوعی برای مکزیک، هندوراس، اندونزی، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان است.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی قبل‌تر هم مدعی شده بود که اقدامات دولت او موجب کاهش مرگ و میر در این کشور شده است. ۵۲۰۶۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان باخته‌اند که بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری در جهان است. اسپانیا با بیش از ۲۲۰۰۰ فوتی در رتبه دوم قرار دارد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: