ایرانیان در دوران کرونا بیشتر از قبل دعا می‌کنند

کدخبر: 2351919

براساس نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، بیش از ۶۰ درصد مردم در این روزها بیشتر از قبل دعا می‌کنند.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نتایج به دست آمده از نظرسنجی ملی دیدگاه شهروندان درباره کرونا درخصوص ارتباط با خدا نشان می‌دهد بیش از نیمی از ایرانیان در روزهای شیوع بیماری کرونا بیشتر از قبل به درگاه خدا دعا می‌کنند. به طوری که ۶۰.۵ درصد پاسخگویان، موافقت خود را با این گویه که: «در این شرایط پیش آمده بیشتر از قبل به درگاه خدا دعا می‌کنم»، اعلام کرده‌اند. تنها ۷.۹ درصد آنان با این جمله مخالف بوده‌اند. ۱۷.۷ درصد افراد پاسخگو نیز در این زمینه نظری بینابین داشته‌اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد زنان نسبت به مردان بیشتر با این گویه (در این شرایط پیش‌آمده بیشتر از قبل به درگاه خدا دعا می‌کنم) موافقند. در بین گروه‌های سنی، افراد بالای ۴۵ سال در قیاس با سایر گروه‌های سنی بیشترین میزان موافقت را در این خصوص داشته‌اند.

پاسخگویان بدون تحصیلات دانشگاهی نیز در مقایسه با افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بیشتر با تأثیرگذاری شرایط کنونی بر میزان دعاکردن‌شان موافق بوده‌اند.

نتایج این نظرسنجی که در سطح کشور و به صورت تلفنی انجام شده، درخصوص مشارکت مردمی و کمک به اقشار اقتصادی ضعیف جامعه، نشان می‌دهد ۴۱.۳ درصد پاسخگویان به اقشار ضعیف یاری رسانده‌اند. ۳۵.۲ درصد نیز بیان کرده‌اند توان کمک‌کردن نداشته‌اند. ۱۳.۸ درصد پاسخگویان نیز اظهار داشته‌اند که خود نیازمند کمک مالی دیگران بوده‌اند.

طبق این نظرسنجی پاسخگویانی که تحصیلات دانشگاهی داشته نسبت به دیگر گروه تحصیلی بیشتر به اقشار ضعیف جامعه کمک کرده‌اند. از سوی دیگر افراد بدون تحصیلات دانشگاهی نسبت به افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بیشتر عنوان کرده‌اند که قصد کمک داشته ولی توانایی مالی لازم را نداشته‌اند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: