کدخدایی: دلایل را گفته‌ایم؛ عدم تاییدها مستندات قانونی دارد

کدخبر: 2351899

روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرد: شورای نگهبان مجددا اعلام می‌دارد، رد صلاحیت نمایندگان با تکیه بر گزارش‌ها و مستندات مراجع قانونی انجام شده است.

در پی اظهارات نادرست چند نماینده مجلس علیه شورای نگهبان روابط عمومی این نهاد برای تنویر افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

روز گذشته در جریان بررسی یکی از طرح‌های مجلس شورای اسلامی، اظهارات نادرستی از سوی چند تن از نمایندگان محترم مطرح شد که جای تأسف دارد.

شورای نگهبان همانطور که پیش از این اعلام کرده بود، دلایل رد صلاحیت نمایندگان را در جلسات حضوری به آنان اعلام و پاسخ‌ها و دفاعیات آنان را نیز شنیده بود و نهایتاً بر مبنای اسناد متقن و دلایل روشن قضاوت کرده است.

برخی نمایندگان که به خلاف مدعی عدم اعلام دلیل رد صلاحیت و یا عدم پاسخگویی به ایشان شده‌اند با چندین تن از اعضای شورای نگهبان ملاقات داشته و دلایل رد صلاحیتشان حضوراً و در جلسات ۴ ساعته بحث و بررسی شده است.

لازم به ذکر است اعضای شورای نگهبان در راستای انجام وظایف قانونی خویش، همواره تعامل با نمایندگان محترم و حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی مصوبات را سرلوحه خود قرار داده‌اند بنابراین توقع اینکه اعضای شورای نگهبان که بواسطه رأی نمایندگان محترم انتخاب می‌شوند از وظایف قانونی عدول کرده و وامدار آنان باشند، خلاف موازین قانونی و حق الناس است.

شورای نگهبان مجدداً اعلام می‌دارد، رد صلاحیت نمایندگان با تکیه بر گزارش‌ها و مستندات مراجع قانونی انجام شده است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: