غش به سمت FATF این‌بار به بهانه کرونا

کدخبر: 2351862

یک روزنامه اجاره‌ای می‌گوید: پذیرش FATF از ضرورت‌های دوره پساکرونا است!

«کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: آرمان نوشت: مسئولان باید از هم‌اکنون درصدد اتخاذ تدابیری برای شرایط پساکرونایی باشند. آنچه مسلم است جامعه در پساکرونا با تغییرات زیادی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روبه‌رو خواهد بود و به تعبیر بسیاری از کارشناسان این حوزه‌ها اگر تصمیمات درستی از برای آن زمان گرفته نشود یا به عبارتی، دوراندیشی نشود شرایط بسیار سخت‌تری در پساکرونا خواهیم داشت.

این روزنامه می‌افزاید: دولت باید گزارشی تهیه کند تا در شرایطی که فشار بر روی مردم است از هزینه‌های غیرضرور جلوگیری شود. باید در پساکرونا از طرفی انضباط اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم و از طرفی دیگر FATF را بپذیریم تا بتوانیم با جامعه جهانی تجارت خود را خصوصا با کشورهای منطقه انجام دهیم تا بتوانیم بازارهای صادراتی منطقه را به دست بیاوریم.

بازی نخ‌نمای نشریات زنجیره‌ای با عناوینی نظیر FATF به‌عنوان همکار یا جامعه جهانی در حالی است که آخرین‌بار، صندوق بین‌المللی پول از پرداخت وام به ایران برای مبارزه با کرونا امتناع کرد و این در حالی است که ایران دارای سپرده چند میلیارد دلاری نزد این صندوق است. به عبارت دیگر طیف بزک‌کننده FATF باید بگویند که همکاری یکطرفه با چنین نهادهایی، چه آورده‌ای جز تعهد و زیان و خسارت برای کشور داشته است.

«روزنامه کیهان»

ارسال نظر: