بایدن به زودی تیم مشاوره برای انتخاب معاون خود را معرفی می‌کند

کدخبر: 2351838

نامزد بی‌رقیب حزب دموکرات در انتخابات آتی آمریکا تا اول ماه مه هیات مشاوران خود را که به وی در تعیین «زوج انتخاباتی» کمک خواهند کرد، معرفی می‌کند.

جو بایدن، نامزد بی‌رقیب حزب دموکرات در انتخابات آتی آمریکا و رقیب احتمالی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد تا اول ماه مه، ۸ روز دیگر، هیات مشاوران خود را که به وی در انتخاب «زوج انتخاباتی» کمک خواهند کرد، معرفی کند.

به گزارش «واشنگتن پست»، با معرفی این هیات، بررسی‌ برای انتخاب معاون رئیس‌جمهور احتمالی آتی آمریکا به طور رسمی آغاز خواهد شد. روندی که به نظر می‌رسد مدتی است بی‌سروصدا آغاز شده و متحدان نامزدها دلایل خود را درباره مناسب بودن آنها برای متقاعد کردن بایدن به وی ارائه می‌کنند.

بایدن گفته که قصد دارد یک زن را برای این سمت انتخاب کند و تا ماه ژوئیه فهرست نامزدها را کوچک خواهد کرد و با خط زدن سایر نامها، ۲ تا ۳ نفر برای انتخاب نهایی در فهرست باقی خواهند ماند.

معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ۶ تا ۱۲ نامزد را برای این سمت در نظر دارد. در میان این افراد تعدادی از رقبای هم‌حزب او که از دور انتخابات کنار کشیدند، دیده می‌شوند. او قصد دارد برای رویارویی با دونالد ترامپ در ماه نوامبر، تا پیش از برگزاری جلسه «مجمع ملی حزب دموکرات» در ماه اوت، بهترین گزینه را انتخاب کند.

بایدن ۷۷ ساله گفته کسی که انتخاب می‌شود باید بتواند در صورت نیاز به جای رئیس‌جمهور بنشیند. وی در این خصوص از باراک اوباما که روز سه‌شنبه حمایت رسمی خود را از معاون سابق اعلام کرد، مشاوره گرفته است.

به گزارش رویترز، هیچ زنی تاکنون در سمت معاون رئیس‌جمهور آمریکا خدمت نکرده است. فقط در در سال ۱۹۸۴ و بعد در سال ۲۰۰۸ دو زن به ترتیب از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از نامزدهای اصلی حزب خود برای تصدی این سمت بودند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: