مذاکره موافقان و مخالفان «مادورو» در ونزوئلا

کدخبر: 2351814

منابع مطلع از مذاکره محرمانه متحدان رئیس جمهوری ونزوئلا و افراد نزدیک به « خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور بر سر پیامدهای شیوع ویروس کرونا خبر داده اند.

منابع مطلع در گفتگو با خبرگزاری رویترز از مذاکره محرمانه متحدان «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و افراد نزدیک خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور بر سر پیامدهای شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

این منابع اعلام کرده‌اند که این مذاکرات به دلیل نگرانی‌ها در خصوص شیوع ویروس کرونا و مسائل دیگری از جمله تورم شدید و کمبود سوخت و همچنین آینده سیاسی اعضای حزب حاکم سوسیالیست با توجه به تشدید تحریم‌های آمریکا آغاز شد.

رویترز می‌نویسد: این مذاکرات نشان می‌دهد که متحدان نیکلاس مادورو و خوان گوایدو به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند رقیب را صحنه خارج کنند.

یک نماینده مخالف در پارلمان ونزوئلا در این زمینه گفته است: دو جریان افراطی وجود دارد: نیکلاس مادورو و کسانی که معتقدند شیوع ویروس کرونا باعث خواهد شد خوان گوایدو از عرصه سیاسی کنار برود و در مقابل کسانی که فکر می‌کنند این بحران باعث سقوط نیکلاس مادورو می‌شود.

این نماینده پارلمان بر ضرورت دستیابی به راه حلی برای کشور تاکید کرده است.

رویترز می‌گوید قادر نبوده است که تأیید کند چه زمانی این مذاکرات آغاز شده است.

خوان گوایدو از رهبران مخالف حکومت ونزوئلا، از سوی ایالات متحده و بیش از ۵۰ کشور دیگر به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا شناخته شده است.

گوایدو از یک سال پیش با حمایت همه جانبه آمریکا در حال فشار برای برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست این کشور، است و مادورو نیز کوشیده بود تا مانع انتخاب مجدد گوایدو به عنوان رئیس پارلمان شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: