مقام ارشد انگلیسی: جانسون به برگزیت متعهد است

کدخبر: 2351809

یک مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس بر این باور است که نخست وزیر این کشور به ضرب الاجل پایان دسامبر برای دستیابی به توافق تجاری پس از برگزیت با اتحادیه اروپا پایبند خواهد بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس سه شنبه گفت: انتظار دارم که بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به ضرب الاجل پایان دسامبر برای دستیابی به توافق تجاری پس از برگزیت با اتحادیه اروپا پایبند باشد.

بر اساس این گزارش دولت انگلیس بارها بر این مسئله پافشاری کرده است که هیچ برنامه ای برای تمدید مذاکرات مربوط به توافق تجاری پسابرگزیت با اتحادیه اروپا در پایان ضرب الاجل 31 دسامبر نخواهد داشت.

این در شرایطی است که بحران شیوع ویروس کرونا آسیب شدیدی به بریتانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی وارد کرده و عملا روند مذاکرات را مختل نموده است.

سیمون مک دونالد مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به این سؤال که آیا ضرب الاجل تعیین شده هنوز واقع بینانه است، گفت: این واقعاً یک گزینه بوده است تا مهلت دوره انتقالی برگزیت تمدید شود ولی موضع دولت انگلیس درباره ضرب الاجل تعیین شده کاملاً شفاف و روشن است.

دو طرف باید تا پایان ژوئن بر سر تمدید این ضرب الاجل برای یک تا دو سال به توافق برسند.

وی افزود: مسئله تمدید این ضرب الاجل چیزی است که دولت باید طی هفته های آینده درباره آن تصمیم گیری کند و در درجه اول بوریس جانسون درباره آن تصمیم گیری می کند. پیش بینی من این است که نخست وزیر به ضرب الاجل فعلی پایبند خواهد بود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: