تعداد مبتلایان در فلسطین اشغالی از ۱۴ هزار نفر بیشتر شد

کدخبر: 2351806

همزمان با هشدار متخصصان درمانی درباره آماده نبودن رژیم صهیونیستی برای موج دوم شیوع ویروس کرونا، آمارها از صعودی بودن روند این بیماری در فلسطین اشغالی حکایت دارد.

رژیم صهیونیستی در حالی رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای را آغاز کرده که شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» از مرز چهارده هزار نفر عبور کرد.

وزارت بهداشت این رژیم امروز (چهارشنبه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته تا کنون ۴۴۳ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند که بیشترین میزان ابتلای روزانه در این منطقه است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، با احتساب تعداد ابتلاهای جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۴۳۲۶ نفر افزایش یافت که حال ۱۴۸ نفر از آنها وخیم است.

همچنین با جان باختن ۶ نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی نیز به ۱۸۷ نفر افزایش یافت.

این در حالی است که مقامات ارشد در وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی می‌گویند تل‌آویو اقدامات لازم برای ایجاد شبکه‌ای گسترده برای نظارت بر روند شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی و انجام تعداد بالای آزمایش ابتلا به این ویروس را انجام نداده و برای موج دوم آن آماده نیست.

پیش از این نیز گزارش محرمانه‌ای در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نشان داده بود که رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس جدید کرونا، تجهیزات درمانی کافی ندارد.

مسئولان آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان در فلسطین اشغالی نیز می‌گویند به دلیل بی‌توجهی رژیم تل‌آویو به این اماکن در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، میزان مرگ‌ومیر آنها رو به افزایش است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: