بازی آماری روباه پیر با کرونا

کدخبر: 2351754

آمار قربانیان کروناویروس در انگلیس و ولز ۴۱ درصد بیشتر از آمار رسمی بوده که دولت انگلیس در هفته منتهی به ۱۰ آوریل اعلام کرد.

آمار قربانیان کروناویروس در انگلیس و ولز ۴۱ درصد بیشتر از آمار رسمی بوده که دولت انگلیس در هفته منتهی به ۱۰ آوریل اعلام کرد.

اداره آمار ملی انگلیس در گزارشی تلفات خارج از بیمارستان را به حساب آورده و آن را هزار و ۶۶۲ مرگ بر اثر کووید-۱۹ ثبت کرده است. مرگ‌های بیمارستانی در همین دوره معادل ۸ هزار و ۶۷۳ مورد بوده است.

«اسکای نیوز» گزارش داد از بیمارانی که خارج از بیمارستان جان خود را از دست دادند، هزار و ۴۳ نفر در مراکز نگهداری از سالمندان و بیماران خاص بودند که این رقم در مقایسه با ۲۱۷ موردی که هفته قبل از آن گزارش شده بود، افزایش قابل توجه‌ای داشته است. در همین دوره ۴۶۶ نفر در خانه شخصی خود فوت شدند.

«لیز کندال»، وزیر مراقبتهای اجتماعی دولت در سایه حزب کارگر گفت این ارقام نشان‌دهنده «تلفات وحشتناک» ویروس کرونا در میان افراد سالمند و ناتوانی است که در آسایشگاه‌ها زندگی می‌کنند.

وی افزود: این ارقام تنها بخش سطحی بحران اضطراری در مراقبتهای اجتماعی را نمایان می‌کنند زیرا با تاخیر ۱۱ روزه منتشر شده‌اند.

این مقام انگلیسی تاکید کرد: دولت باید آمار تلفات کووید-۱۹ خارج از بیمارستان از جمله در آسایشگاه‌ها را روزانه منتشر کند تا در جریان مقیاس واقعی مشکل قرار بگیریم. این مسئله در مقابله با شیوع ویروس ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مراقبت اجتماعی منابع مورد نیاز را در دسترس دارد و همچنین بتوان تجهیزات حفاظت شخصی و تستهای تشخیص برای مراقبت از کارکنان حوزه سلامت را تامین کرد.

روزنامه «ساندی تایمز» به تازگی بر اساس تحقیقاتی که انجام داده، دولت انگلیس را به دلیل تعلل در روزهای نخست شیوع کرونا در این کشور مورد انتقاد قرار داد. بنابر گزارش این روزنامه، نخست‌وزیر انگلیس زمانی در جلسه کبرا، کمیته اضطراری دولت بریتانیا، شرکت کرد که بیش از ۴۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده بودند.

بر اساس تحقیقاتی که این روزنامه انجام داده، هشدارهای شدید دانشمندان از سوی دولت انگلیس نادیده گرفته شد و این کشور ۵ هفته حیاتی برای مبارزه علیه شیوع کرونا را به رغم آمادگی کم دولت برای مواجه با آن از دست داد.

در پی آن، دولت انگلیس به انتشار گزارش انتقادی «ساندی تایمز» از عملکرد مسئولین در قبال شیوع ویروس کرونا، واکنش نشان داد.

پایگاه اینترنتی دولت انگلیس روز دوشنبه مدعی شد گزارش ساندی تایمز از قصور دولت در مبارزه با ویروس کرونا مملو از اطلاعات غلط است.

این پایگاه به نقل از سخنگوی دولت نوشت: «این یک همه‌گیری جهانی بی‌سابقه است و ما گام‌های درستی را در مبارزه با آن برداشته‌ایم و همواره از راهنمایی‌های علمی بهره گرفته‌ایم».

این در حالی است که بسیاری کارشناسان معتقدند دولت انگلیس بسیار دیر دست به اقدام علیه این بیماری زد و در ابتدا حتی حاضر نبود مدارس را تعطیل کند.

انگلیس با ۱۲۴ هزار و ۷۴۳ مبتلا و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ فوتی، بعد از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان، در جدول آمار کشورهای درگیر کرونا در جهان، در جایگاه ششم به لحاظ تعداد مبتلایان قرار دارد.

«خبرگزای فارس»

ارسال نظر: