میزان ابتلای دیابتی‌ها به «کرونا» چقدر است؟

کدخبر: 2351715

متخصص غدد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیماران دیابتی مبتلا به کرونا ۷ الی ۱۴ درصد بیشتر از افراد عادی جان خود را از دست می‌دهند.

علیرضا عارف‌زاده متخصص غدد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه کماکان مسئله قرنطینه را باید رعایت کرد به این دلیل که اپیدمی این بیماری هنوز فروکش نکرده است و بیماران مبتلا به دیابت باید از رفت و آمد غیرضروری پرهیز کنند، رعایت اصول بهداشتی را مدنظر داشته باشند و استفاده از ماسک و دستکش را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه این افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند که کنترل دیابت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفت: احتمال ابتلای این افراد به بیماری کرونا و ایجاد عوارض نسبت به افراد عادی بیشتر است.

این متخصص غدد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد فردی که به دیابت مبتلا است7 الی 14 درصد بیشتر و به بیماری کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند ، همچنین افراد چاق بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند و مرگ و میر در این افراد بیشتر است. رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای این افراد ضروری است. حتی‌المقدور از رفت و آمدهای غیرضرور پرهیز شود.

این متخصص دیابت گفت: کنترل فشار خون و مسائل قلبی عروقی باید مورد توجه قرار گیرد و کنترل شود وجود هر یک از این بیماری‌ها احتمال ایجاد عوارض را بیشتر خواهد کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: