نتابج آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو

آمریکایی‌ها دولت ترامپ را تنبل و خوش‌بین می‌دانند

کدخبر: 2351699

مرکز تحقیقات پیو، از جمله مؤسسات نظرسنجی آمریکایی است که نتایج پیمایش‌های خود را به شکل عمومی منتشر می‌کند. این مرکز در تازه‌ترین تحقیق خود مرتبط با عملکرد دولت ترامپ به نتایج جالب توجهی رسیده است که نسیم‌آنلاین آنها را منعکس می‌کند.

نسیم‌آنلاین: مرکز تحقیقات پیو، از جمله مؤسسات نظرسنجی آمریکایی است که نتایج پیمایش‌های خود را به شکل عمومی منتشر می‌کند. این مرکز در تازه‌ترین تحقیق خود مرتبط با عملکرد دولت ترامپ به نتایج جالب توجهی رسیده است که نسیم‌آنلاین آنها را منعکس می‌کند.

بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، 73 درصد آمریکایی‌ها معتقدند هنوز آثار و پیامدهای تکان‌دهنده شیوع کرونا هنوز نرسیده است. 65 درصد آنان بر این باورند که واکنش ترامپ به این بحران بسیار کند بوده است. 66 درصد آمریکایی‌ها می‌ترسند برداشتن محدودیت‌ها در رفت و آمد و لغو قرنطینه «خیلی سریع» باشد. بر اساس این نظرسنجی که در روزهای هفتم تا 12 آوریل انجام شده؛ 47 درصد از مشارکت‌کنندگان که خود را جمهوری‌خواه می‌دانستند، انتقاد مقامات اجرایی از روند مبارزه دولت با بحران کرونا را پذیرفتنی دانسته‌اند و 52 درصد گفته‌اند کسانی که خود در مقام اجرا هستند، نباید از این روند انتقاد کنند. در مقابل، 85 درصد از مشارکت‌کنندگان این پیمایش گفته‌اند ایرادی ندارد کسانی که خود به مقام‌های اجرایی منصوب شده‌اند، از اشکالات سیستم انتقاد کنند.

همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد نحوه تصویرسازی دولت آمریکا از این بحران، 39 درصد گفته‌اند ترامپ واقعیت را منعکس می‌کند و 52 درصد تصریح کرده‌اند ترامپ اوضاع را بهتر از آنچه هست، نشان می‌دهد. همچنین در حالی که 7 ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا باقی مانده، 47 درصد مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، آنان به جو بایدن و 45 درصد گفته‌اند به ترامپ رأی خواهند داد. 8 درصد از مشارکت‌کنندگان گفته‌اند نمی‌دانند به چه کسی رأی بدهند. 50 درصد زنان و 43 درصد مردان به بایدن رأی خواهند داد، در مقابل 41 درصد از زنان و 49 درصد از مردان مشارکت‌کننده به ترامپ رأی می‌دهند.

ارسال نظر: