واردات روپوش میانماری برای پرستاران انگلیسی

کدخبر: 2351679

وزیر خزانه‌داری انگلیس اعلام کرد این کشور ۱۴۰ هزار روپوش از میانمار برای پزشکان و پرستاران خود خریداری کرده است.

دولت انگلیس اعلام کرد کمبود لباس و امکانات محافظتی پزشکان و پرستاران در مواجهه با بیماران کرونایی را از میانمار و ترکیه تامین می‌کند.

وزیر خزانه‌داری انگلیس که در غیاب بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور در نشست خبری روزانه در دفتر نخست وزیری حاضر شده بود، گفت: مشکل تامین وسایل حفاظت فردی برای کارکنان بهداشت و درمان، جهانی است و همه کشور‌ها از آن رنج می‌برند.

وی افزود: تلاش دولت انگلیس برای تامین این وسایل حفاظتی، از جمله روپوش، ماسک و دستکش، از داخل و خارج کشور ادامه دارد.

به گفته وزیر خزانه‌داری، به علت اشکال غیرقابل پیش‌بینی، هواپیمای وسایل حفاظتی خریداری شده از ترکیه، نتوانست در دو روز گذشته به انگلیس پرواز کند، اما وسایل خریداری شده از جمله ۱۴۰ هزار روپوش از میانمار، با هواپیما وارد شده است.

وزیر خزانه‌داری انگلیس افزود: از صبح امروز، طرح دولت برای کمک به مشاغل و افراد شاغلی که در پی همه گیری کووید-۱۹، بیکار شده‌اند، گشایش یافت و از صبح تا ساعت ۱۶ امروز، بیش از ۱۴۰ هزار شرکت در تارنمای این وزارتخانه، درخواست کمک خود را ثبت و برای دستمزد کارکنان، کمک خواسته‌اند که یک میلیون نفر در شش روز آینده، کمک مورد را دریافت خواهند کرد.

آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشته و شمار جان‌باختگان به ۱۷۰ هزار نفر نزدیک شده است. بیش از ۶۲۵ هزار نفر نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: