تلاش ترامپ برای جلوگیری از مهاجرت به آمریکا

کدخبر: 2351671

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توییتری اعلام کرد که در صدد است به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فرمان اجرایی تعلیق موقت مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را به امضا درآورد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توییتری از تصمیم خود برای امضای یک فرمان اجرایی به منظور تعلیق موقت مهاجرت به آمریکا با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

وی در این پیام توییتری خود توضیح داد: « با توجه به حمله دشمن نامرئی (کروناویروس) و همچنین لزوم حفاظت از مشاغل شهروندان مهم آمریکایی، من فرمان اجرایی تعلیق موقت مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را به امضا درمی‌آورم».

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، طی روزهای اخیر با توجه به تداوم تظاهرات‌ها در چندین ایالت آمریکا در اعتراض به ادامه قرنطینه در این کشور، فرماندار ایالت «میشیگان» که شاهد بزرگترین تجمعات اعتراضی به قوانین قرنطینه بوده، از ترامپ درخواست کرد تا معترضان را به آرامش دعوت کند و از آنها بخواهد که به خانه‌های خود بازگردند.

هواداران ترامپ به تشویق او در روزهای اخیر برای اعتراض به مقررات مربوط به خانه ماندن، در چندین ایالت آمریکا دست به اعتراض زدند. همچنین بعد از آن که فرماندار ایالت ویسکانسین مدت محدودیتها را تمدید کرد، فراخوان «راهپیمایی آزاد» در این ایالت در روز ۲۴ آوریل (پنجم اردیبهشت ماه) اعلام شده است.

روز جمعه دونالد ترامپ در رشته‌توییتهایی مردم را به آزادسازی ایالتهایی که به دست دموکراتها اداره می‌شوند، فراخواند. پس از آن در ایالتهای مینه‌سوتا، میشیگان و ویرجینیا که ترامپ نام برد، تظاهرات علیه مقررات خانه‌نشینی انجام شد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (دوشنبه)، دستکم ۷۹۲ هزار و ۹۱۳ نفر در ایالات متحده آمریکا به کروناویروس آلوده شده و ۴۲ هزار و ۵۱۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: