عربستان با عنوان آتش‌بس دنبال خرید زمان است

کدخبر: 2351633

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که اطلاعات ما و رخدادهای میدانی نشان می‌دهد عربستان سعودی با اعلام آتش‌بس به دنبال خرید زمان است.

«علی العماد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفت که داده‌های اطلاعاتی و رخدادهای میدانی نشان می‌دهد که هدف عربستان سعودی به دنبال خرید زمان است و این کشور با برگ آتش‌بس بازی می‌کند.

العماد در مصاحبه با وبگاه «العهد» گفت که عربستان در مدت زمان آتش‌بس ادعایی خود چهار جبهه ایجاد کرده که جبهه اصلی در مأرب و الجوف و تعز است و جبهه دیگری در محور استان البیضاء ایجاد کرده و اکنون در تدارک ایجاد جبهه جدید در منطقه مکیراس در البیضاء است.

او افزود که در دوره اخیر به دنبال پیروزی‌های ارتش یمن در نِهم و الجوف، ارتش به سمت آزادسازی استان مأرب پیش رفت و در پی این تحرکات نیروهای متجاوز سعودی رسانه‌های خود را به کار گرفته و حتی دیپلمات‌ها، میانجی‌گران و روزنامه‌نگاران خود را برای میانجی‌گری جهت متوقف کردن پیشروی‌های ارتش یمن اعزام کردند.

العماد تصریح کرد که میانجی‌گری‌ها و گفت‌وگوها با همه اعضای دفتر انصارالله به طور بی‌سابقه‌ای صورت گرفت و حتی فرستاده سازمان ملل شخصا به مأرب، صنعاء و ریاض آمد و با «عبدالملک الحوثی» دیدار و در این باره گفت‌وگو کرد و عبدالملک نیز بار دیگر طرحی را ارائه کرد با وجود اینکه تمامی طرح‌های قبلی درباره مأرب نادیده گرفته شدند.

این طرح به گفته العماد شامل راه‌حل‌هایی به نفع همه طرف‌هاست و بر اعلام بی‌طرفی استان مأرب و اجازه به شهروندان برای تردد و تبدیل درآمدهای آن به حقوقی برای کارکنان یمن و نیز راه‌حل‌های طبیعی و منصفانه است.

ائتلاف سعودی از ۲۱ فروردین گذشته مدعی شد که حملات خود به یمن را به دلیل شیوع کرونا در این کشور متوقف کرده و این آتش‌بس یک‌طرفه دو هفته به طول خواهد انجامید و در صورت استقبال قابل تمدید است. به رغم این ادعا، حملات طی بیش از یک هفته گذشته به هیچ وجه متوقف نشده و مواضع ارتش یمن از زمین و آسمان هدف حملات این ائتلاف قرار گرفته است.

آمریکا صلح در یمن را نمی‌خواهد

این عضو دفتر سیاسی انصارالله تأکید کرد که در حقیقت مذاکراتی وجود ندارد و هرگز راه‌حل‌های نصف و نیمه پذیرفتنی نیست و بایستی آتش‌بس به طور کامل برقرار شود، محاصره نیز رفع شود تا وارد مذاکرات آتی شد و این چیزی است که «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی نیز در اظهارات اخیرش این موضوع را تأکید کرد و گفت که ما به تصمیم صریح و روشن شورای امنیت برای توقف تجاوزات و رفع محاصره به جای جلسات ماهانه برای گفتن سخنان تکراری، نیاز داریم.

العماد همچنین گفت: «عربستان از اتخاذ تصمیم اخیر عاجز است و تصمیمات آن به قدرت‌های بزرگ همانند آمریکا بستگی دارد و به محض اینکه نشانه مثبتی در مذاکرات دوجانبه می‌بینیم، آمریکا به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی اراده فروش سلاح می‌کند و می‌خواهد منطقه را وارد نبردهایی برای مقابله با محور مقاومت کند».

او تأکید کرد که آمریکا می‌خواهد عربستان به نمایندگی از آن جنگ علیه محور مقاومت و امت عربی و اسلامی را انجام دهد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: