افزایش ۲۲ درصدی قیمت کالاهای مصرفی از ماه رمضان ۹۸ تا ۹۹

کدخبر: 2351567

طی بازه‌ی زمانی ماه رمضان سال گذشته تا ماه رمضان امسال،‌ بررسی ها افزایش ۲۲ درصدی ۲۳ قلم از کالاهای اساسی را نشان می‌دهد.

بررسی قیمت ۲۳ قلم از کالاهای مصرفی خانوار طی یکسال اخیر نشان می‌دهد از هفته اول اردیبهشت سال گذشته تا روزهای پایانی فروردین امسال قیمت این اقلام منتخب به‌طور میانگین ۲۲ درصد افزایش یافته است.

در این میان، طی مدت یکسال اخیر از ۲۳ کالای مصرفی منتخب، ۱۴ قلم افزایش قیمت و ۹ قلم نیز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. همچنین در بین کالاهایی که قیمت آنها افزایش یافته، چای خارجی با ۷۱ درصد افزایش رکورددار افزایش قیمت‌ها است.

پس از چای خارجی، لوبیا با ۵۵ درصد، عدس با ۵۰ درصد، ماست با ۴۸ درصد، شیر با ۲۸ درصد، گوجه فرنگی با ۲۴ درصد، پنیر با ۲۳ درصد، تخم‌مرغ با ۲۱ درصد، برنج با ۱۵ درصد و گوشت گوسفندی نیز با ۱۱ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: