خشم عراقی‌ها از دخالت‌های گستاخانه سفیر انگلیس

کدخبر: 2351550

سفیر انگلیس در بغداد همچون همتای آمریکایی خود بارها به بهانه‌ها و در اشکال مختلف در امور ملت عراق دخالت کرده است؛ دخالت‌هایی که خشم و اعتراض گسترده عراقی‌ها را به دنبال داشته است.

«استفان هیکی» سفیر انگلیس از هر بهانه و شیوه‌ای برای دخالت در مسائل داخلی عراق سوء استفاده می‌کند، این بار خبر خودکشی یک شهروند عراقی به نام ملاک الزبیدی به دستاویز سفیر انگلیس تبدیل شده تا با نوشتن توئیت هایی در فضای مجازی، بی پروا و گستاخانه در امور عراقی ها دخالت کند.

این اقدام مداخله جویانه سفیر انگلیس، خشم عراقی ها به ویژه محافل رسانه ای را به دنبال داشته است، به طوری که یکی از این فعالان به نام «غزوان جاسم» روزنامه نگار عراقی و مدیر اجرایی موسسه سومریه در واکنش به توییت های سفیر انگلستان در بغداد در رابطه با مسائل داخلی عراق و ماجرای خودسوزی ملاک الزبیدی چنین نوشت : استفان هیکی عزیز، این روزها با مناسبت و بی مناسبت توییت های زیادی منتشر می کنی، نمی دانم که آیا این دخالت در امور داخلی عراق به حساب می آید و آیا حوزه کاری دیپلماتیک شما این اجازه را می دهد که تا این اندازه درباره موضوعاتی که ارتباطی به شما ندارد اظهار نظر کنید! ‎

شیخ عبد الامیر التعیبان نماینده پارلمان عراق هم در توئیتی به انتقاد از دخالت سفیر انگلستان در مسائل داخلی عراق پرداخت و نوشت : چه چیزی باعث شده است تا سفیران کشورهای دیگر در بغداد در امور داخلی عراق دخالت کنند؟ آیا قانون بین المللی، آیین نامه های سازمان ملل و عرف بین الملل چنین اجازه ای را به آنها می دهد؟ آیا دیپلمات های عراقی می توانند در کشورهای دیگر اینگونه اقدامات را انجام دهند؟ یا اینکه بغداد بدون حرمت شده است که سرکشان، منحرفان و ورشکستگان حریم آن را نقض می کنند؟

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: