تغییر نظام در ونزوئلا در عمق تفکرات آمریکا

کدخبر: 2351549

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه با انتقاد از رویکرد دولت آمریکا علیه ونزوئلا گفت که بسیاری از سیاستمداران این کشور در پی سرنگون ساختن دولت مردمی ونزوئلا هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در نشست خبری خود درباره تلاش آمریکا جهت تغییر نظام در ونزوئلا و تهمت زدن به این کشور واکنش نشان داد.

به نوشته «پیونگ یانگ تایمز» «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت، هرگونه تلاش برای قرار دادن کشور ونزوئلا در فهرست کشورهای دخیل در امر قاچاق مواد مخدر غیر منطقی است.

این در حالی است که «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا چندی قبل گفت که کشورش آمادگی دارد برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر به آمریکا کمک کند.

مقامات مختلف آمریکا بارها «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و چند مقام سابق دولت او را به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم کرده اند. این ادعاها به سرعت از سوی دولت مادورو رد شده است.

به نوشته این منبع خبری، زاخارووا در ادامه گفت که سرنگون ساختن دولت کنونی ونزوئلا درعمق تفکرات بسیاری از سیاستمداران آمریکایی جا دارد.

فرمانده عملیات راهبردی نیروهای مسلح ونزوئلا نیز در روزهای گذشته در گفت‌وگو با یک شبکه‌ لبنانی بر توانایی کاراکاس برای مقابله با تنش‌های ایجاد شده از طرف آمریکا تأکید کرد.

«رمیجیو سبالوس» فرمانده عملیات راهبردی نیروهای مسلح ونزوئلا در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین»گفت، اتهامات آمریکا به ونزوئلا درباره مواد مخدر یک اعمال فشار خصمانه است. سبالوس تأکید کرد که ونزوئلا قدرت پاسخگویی به هر تنشی را دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: