فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل با افزایش فعالیت اصناف، معنا ندارد

کدخبر: 2351490

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد که با فعالیت اصناف تعداد مسافران شبکه حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد و دیگر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی معنا ندارد.

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد که با فعالیت اصناف تعداد مسافران شبکه حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد و دیگر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی معنا ندارد.

محسن هاشمی صبح امروز پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر که با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه اعضای شورای شهر دغدغه‌های خود را در خصوص وضعیت درآمدی شهرداری تهران بیان کردند.

وی با بیان این‌که به دلیل کاهش صدور پروانه، کاهش عوارض مالیات بر ارزش افزوده و همچنین برخی تصمیمات ستاد ملی کرونا درآمدهای همه شهرداری‌ها از جمله تهران کاهش یافته است، اظهار کرد: این در حالی است که برخی تصمیمات دولت و شورای کار همچون افزایش حقوق و همچنین تورم موجود سبب شده که هزینه‌های شهرداری‌ها نیز افزایش یابد که به همین دلیل از شهردار تهران خواستیم این موضوعات را جدی‌تر در هیات دولت و وزارت کشور پیگیری کند تا اگر خواستند کمکی به شهرها کنند به تهران نیز کمک کنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که شهرداری نیز پیشنهاداتی را آماده کرده بود تا در داخل این مجموعه نیز برخی درآمدها افزایش یابد، ادامه داد: پیشنهاداتی همچون استفاده از ظرفیت مردمی و افزایش اختیارات شهرداران مناطق در این مجموعه مطرح شد که شورای شهر نیز قول مساعد برای همکاری داده است.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری به استفاده از ظرفیت مردم در حل مشکلات تاکید دارد، گفت: دو سازمان فرهنگی و هنری و معاونت فرهنگی و اجتماعی این روزها به دلیل حذف اجتماعات و برنامه‌های جمعی، اقداماتشان خوابیده است و لازم است که بخش زیادی از برنامه‌های خود را صرف افزایش استفاده از ظرفیت مردمی کنند.

هاشمی در خصوص افزایش تعداد مسافران شبکه حمل و نقل عمومی با بیان این‌که اگر تعداد مسافران از این حد فعلی عبور کند، دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی معنا ندارد، اظهار کرد: اصناف کم‌کم وارد میدان می‌شوند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند که خود به خود تعداد مسافران شبکه حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد و دیدید که تعداد مسافران مترو از حدود 100 هزار نفر به 400 هزار نفر رسید و ما تقریبا به شرایط اسفندماه نزدیک می‌شویم و اگر کسب‌وکارها فعالیت‌شان ادامه داشته باشد به همان شرایط قبل از کرونا می‌رسیم.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: