ترامپ درحال تحریک مردم به شورش است

کدخبر: 2351455

فرماندار واشنگتن هشدار داد دروغ‌پراکنی‌های رئیس جمهور آمریکا می تواند به خشونت در جامعه منجر شده و باعث شورش داخلی شود.

«جی اینسلی» فرماندار واشنگتن، روز جمعه در رشته توئیتی درخصوص فعالیت‌های غیرقانونی و خطرناک حامیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

اینسلی در حساب توئیتر خود نوشت: «بیانات صبح امروز رئیس جمهور مشوق فعالیت‌هایی غیرقانونی و خطرناک است. او میلیون‌ها نفر را در خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار می‌دهد. سخنان تند دیوانه‌وار او و فراخواندن مردم به "آزاد کردن" ایالت‌ها می‌تواند به خشونت منجر شود. ما چنین چیزی را پیش‌تر نیز شاهد بوده‌ایم».

وی افزود: «رئیس جمهور در حال تحریک مردم به شورش داخلی و دروغ پراکنی است. درحالی که حتی دولت خودش نیز می‌گوید این ویروس واقعی است، کشنده است و راهی طولانی تا برداشتن محدودیت‌ها داریم».

اینسلی ادامه داد: «روز گذشته رئیس جمهور به ملت گفت، از دانش برای برنامه‌ریزی درخصوص کاهش محدودیت‌ها استفاده می‌کند. کاخ سفید برنامه‌ای منطقی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی ارائه داد. ۲۴ ساعت بعد او کنترلش را از دست داد و برنامه خودش را نادیده گرفت و دست به لفاظی‌هایی غیردموکراتیک و خطرناک زد».

او هشدار داد: «اقدامات رئیس جمهور، هدف خود او در بازسازی [اقتصادی] را مورد تهدید قرار می‌دهد. در زمانی که فاصله‌گذاری جواب داده است، حرف‌های او موجب افزایش موارد ابتلا می‌شود. از ارتباط مداوم دکتر بریکس معاون رئیس جمهور و ادمیرال پولوفسکی و جیرویر و سایرین قدردانی می‌کنیم. اما کار این افراد با اقدامات غیرمسئولانه رئیس جمهور مورد تخریب قرار می‌گیرد».

او در پایان نوشت: «از رهبران سیاسی ‌می‌خواهم با قدرت علیه فراخوان شورش توسط رئیس جمهور حرف بزنند. آمریکایی‌ها باید برای مراقبت از یکدیگر همکاری کنند. این کاری است که در واشنگتن در حال جواب دادن است. تنها راه برای کاهش انتشار این ویروس و قرار دادن ما در مسیر بازسازی کشور همین است».

ترامپ روز جمعه از هوادارانش خواست سه ایالتی که به دست دموکراتها اداره می‌شوند را آزاد کنند، درخواستی که به روشنی کسانی را که مخالف محدودیتهای تردد و اجبار به خانه ماندن بودند، به اعتراض بیشتر تشویق کرد.

یک روز بعد از آن که ترامپ دستورالعمل خود برای بازگشایی اقتصاد فلج شده آمریکا را اعلام کرد، در توئیتر با کلماتی که این روزها هوادارانش برای نشان دادن اعتراض خود به محدودیتها از آنها استفاده می‌کنند، نوشت: «میشیگان را آزاد کنید!»، «ویرجینیا را آزاد کنید!» و «مینه‌سوتا را آزاد کنید!».

هواداران ترامپ بدون توجه به قوانین قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایتالت‌های کنتاکی، فلوریدا و مینه‌سوتا دست به تظاهرات و اعلام حمایت از آغاز فعالیت‌های مشاغل پرداختند.

با این‌که قرنطینه و محدودیتها از سوی فرمانداران ایالتها و مقامات محلی برقرار می‌شوند، رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بارها برای بازگشایی هر چه سریعتر فعالیتهای اقتصادی ابراز تمایل و در روزهای گذشته ادعا کرده که او برای انجام این کار «اختیار تام» دارد.

آمریکا همچنان با ۷۱۰ هزار و ۲۱ مبتلا و ۳۷ هزار و ۱۵۸ قربانی در میان سایر کشورهای درگیر با ویروس کرونا در جایگاه نخست قرار دارد. بعد از آمریکا، اسپانیا با ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ ابتلا در جایگاه دوم جدول کشورهای کرونازده قرار گرفته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: