تشریح جزئیات عرضه سهام کرونا در بورس

کدخبر: 2351441

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: نماد نیکوکاری در بورس آماده شده و با دو نماد کرونا یک و کرونا دو سهام عرضه می‌شود.

سید کامل تقوی نژاد، پیش از ظهر شنبه در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: همکاران ما افرادی هستند که بدون چشم داشت در حال خدمت هستند و جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند، همانطور که می‌دانید تعدادی از همکاران ما در این راه به شهادت رسیدند.

وی افزود: طبق گزارش‌هایی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی رسیده است حدود ۴۰ میلیارد تومان از طریق کمک‌های مردمی برای مقابله با این بیماری جمع شده است.

تقوی نژاد تصریح کرد: نماد نیکوکاری در بورس آماده شده و با دو نماد کرونا یک و کرونا دو سهام عرضه می‌شود، در کرونا یک سهام خریداری و در اختیار دانشگاه داده می‌شود و در کرونا دو سهام خریداری در اختیار فرد قرار گرفته می‌شود ولی سود این سهام به دانشگاه علوم پزشکی داده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، ادامه داد: ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه برای مقابله با کرونا تخصیص داده شده است، ۱,۲۰۰ میلیارد تومان از تجهیزاتی که خریداری شده است ایرانی است چرا که هدف ما تقویت شرکت‌های داخلی و تولید ملی است.

وی گفت: قرار است وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی بگیریم که مقدمات و کارهای اولیه آن انجام شده و همچنین مقدمات دریافت یک وام از بانک توسعه اسلامی به مبلغ ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات نیز در حال فراهم شدن است.

تقوی نژاد ادامه داد: نیروی انسانی در دایره اصلی تصمیمات وزارت بهداشت قرار دارد، در اسفند سال گذشته موضوع افزایش ۵۰ درصدی حقوق‌ها بود که محقق شده است، این افزایش برای کارکنان قراردادی و شرکتی هم افزایش پیدا کرده است یعنی تمامی نیروها با هر عنوانی افزایش حقوق شامل حالشان شد.

وی یادآور شد: بنا به درخواست وزیر بهداشت افرادی که در بخش‌های کرونایی مشغول فعالیت بودند قرار شد تشویق شوند و در پرونده شأن ثبت شود و مرخصی تشویقی به آنها داده شود و همچنین در ارزشیابی سالانه آنها هم لحاظ شود و البته در بحث ارتقا جایگاهی هم تأثیرگذار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: تفکیک اضافه کار از کارانه ساعتی همکاران در دستور کار قرار گرفته است، بحث تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی هم در دستورکار قرار گرفته است، مجوز به کارگیری ۳ هزار نیرو کسب شده که ۲۵۰۰ نفر پرستار است.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار و ۴۲۶ نفر داوطلب امدادرسانی داریم که در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کردند که مشخصات اینها برای به کارگیری در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

به گفته تقوی نژاد، ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش به افرادی که در صف مبارزه با کرونا بودند با دستور رئیس جمهور اختصاص داده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: حدود ۵۸۵ بیمارستان ارتقا هتلینگ داشته‌اند، یعنی ۵۰ درصد از بیمارستان‌های ما در بخش هتلینگ ارتقا یافته‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه معوقات کارانه و اضافه کار پرستاران چه زمانی تسویه می‌شود، افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت بهداشت موضوع پرداخت کارانه معوق پرستاران است. تا ۲۰ ماه ماندگی کارانه برای پزشکان داشتیم و یک تفاوت ۳ ماه بین پزشکان و پرستاران است، اعتقاد داریم پرستاران زودتر به حق و حقوق خود برسند.

تقوی نژاد گفت: شرکت‌های بیمه گر بدهی خود را تا نیمه اول سال تسویه کردند که برای سازمان تأمین اجتماعی تا آذر بوده است، همچنین برای بیمه سلامت تا پایان شهریور مهلت داده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت مبنی بر اینکه آیا وزارت بهداشت تعدیل نیرو در بخش خصوصی را پیگیری می‌کند یا خیر، گفت: مراجعه مردم به بیمارستان‌های خصوصی کم شده است، برخی از فعالیت‌های عادی بیمارستان‌های خصوصی انجام نمی‌شود، درآمد بیمارستان‌ها در اسفندماه نسبت به بهمن ماه بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، امیدواریم این شرایط برگردد به حالت عادی، به عنوان معاونت درمان بحث تعدیل نیروی در بخش‌های خصوصی را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: در اسفند و فروردین درآمد بیمارستان‌ها به شدت کاهش پیدا کرد. همچنین بیش از ۵۰ درصد حقوق پرسنل ما از محل دریافت بخش خصوصی پرداخت می‌شود که به همین دلیل (کاهش درآمد بیمارستان‌ها) پیشنهاد دادیم از مبلغی که از صندوق توسعه ملی برداشت شده برای این مهم یک سرفصل تدوین شود.

تقوی نژاد بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۵ هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه می‌شود بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تخت را با اعتبارات در نظر گرفته تجهیز می‌کنیم تا در اختیار بخش درمانی قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: عمده مایحتاج از شرکت‌های داخلی خریداری شده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بخشی از اعتبارات سامانه ۴۰۳۰ را پرداخت کردند که حدود ۴ و نیم میلیارد شده است.

وی افزود: از امکانات موجود استفاده کردیم، در استان گیلان بلافاصله ارتش در بیمارستان رازی بیمارستان صحرایی را تجهیز کرد که در روزهای اول مورد استفاده قرار گرفت، بیمارستان‌ها گنجایش بیماران موجود را دارند، ۴ هزار تخت به تخت ویژه اختصاص یافت، خوشبختانه علی رغم تجهیز نقاهتگاه‌ها به این اماکن نیازی نشد، تخت‌هایی که در موقعیت دانشگاهی هستند حفظ می‌شوند و سایر تخت‌ها به اماکن خود منتقل خواهند شد. تجربه استفاده از نقاهتگاه‌ها برای ما مهم است، در سال ۹۹ پانزده هزار تخت به تخت‌های ما افزوده خواهد شد. بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تخت آی سی یو تجهیز خواهد شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: