نا امیدی سران رژیم اسرائیل از تشکیل دولت

کدخبر: 2351405

منابع خبری صهیونیستی از نا امیدی سران رژیم اسرائیل برای تشکیل دولت اضطراری در سایه بحران شدید سیاسی و بحران کرونا در این رژیم خبر دادند.

بنی گانتس رئیس ائتلاف آبی - سفید گفت که از رسیدن به تشکیل یک دولت اضطراری در سایه شیوع ویروس کرونا اطمینانی ندارد.

گانتس در صفحه فیسبوک خود با اشاره به جنگ قدرت در بین احزاب سیاسی رژیم اسرائیل و مواضع متغیر آنها نوشت: "از زمان برگزاری انتخابات، بازی دوگانه ای از طرف احزاب مختلف در ساختار سیاسی در جریان است".

او به طور تلویحی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشبرد امور رژیم اسرائیل حمله کرد و از بحران بی سابقه این رژیم سخن گفت و تصریح کرد: "هرکسی که نگران اسرائیل است، (این رژیم) را به طور کامل به سمت یک مبارزه انتخاباتی در جریان یک بحران بی سابقه سوق نمی دهد".

گانتس افزود: "اذعان می کنم. تا امروز، نمی دانم که چطور به شما بگویم که آیا در تشکیل دولت موفق خواهیم شد یا نه. می توانم به شما بگویم که شرکای من و خودم هر کاری را برای پایبندی به اصول خودمان می کنیم تا اسرائیل از یکی از بزرگترین بحران هایش از زمان تأسیس خودش بیرون بیاید".

وی گفت: "هرکس خواهان برگزاری انتخابات چهارمی است، آن را صریحاً اعلام کند".

در همین حال، آویگدور لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل بیتیونا" به گانتس و نتانیاهو و قصد آنها برای تشکیل دولت حمله کرد و گفت: "این یک دولت وحدت نیست بلکه دولت نتانیاهو با حزبی دیگر است".

وی درباره تجربه سیاسی گانتس گفت: "شاید به خاطر بی تجربگی سیاسی اشتباه کرده است..هیچ امکانی برای ورود به دولتی تحت رهبری نتانیاهو متصور نیستم".

لیبرمن گفت: تنها چیزی که نتانیاهو فقط سرگرم آن است، قانون دور زدن دادگاه عالی و کمیته تعیین قضات و دفتری برای معاون نخست وزیری است و هیچ بحثی درباره کرونا و احیای اقتصاد وجود ندارد.

بر اساس این رسانه اسرائیلی، شکاف های عمیق در داخل پارلمان 120 نفره رژیم اسرائیل درباره تداوم طولانی ترین رکود سیاسی در این رژیم در سایه نبود شکل واضحی از ائتلاف قابل حیات هشدار می دهد؛ خصوصاً بعد از ارجاع مأموریت تشکیل دولت از سوی رووین ویولین رئیس رژیم اسرائیل به کنست(پارلمان) بعد از شکست گانتس در توافق با نتانیاهو بر سر تشکیل یک دولت ائتلافی.

کنست سه هفته فرصت دارد که یک نامزد منتخب برخوردار از حمایت کافی برای تشکیل یک دولت را پیشنهاد کند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: