رخنه کرونا در خانه‌های سالمندان آمریکا

کدخبر: 2351370

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که ویروس کرونا تا کنون جان ۶ هزار و ۹۰۰ نفر را در خانه‌های سالمندان آمریکا گرفته است.

بر اساس گزارش روزنامه نیویور تایمز، دست کم ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از افراد سالخورده‌ای که در خانه‌های سالمندان آمریکا زندگی می‌کرده‌اند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه یوس‌ای تودی نیز چند روز پیش گزارش داده بود که آمار آژانس‌های ایالتی نشان می‌دهد که دست کم ۳ هزار سالخورده در خانه‌های سالمندان در ۳۷ ایالت این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمار روزنامه نیویورک تایمز، حدود یک پنجم از قربانیان ویروس کرونا در آمریکا مربوط به خانه‌های سالمندان یا اماکن مراقبت طولانی مدت است.

ماهیت خانه‌ سالمندان این است که تعداد زیاد افراد که مستعد بیماری هستند در یک محیط تقریبا بسته زندگی می‌کنند که همین موضوع به انتشار سریع ویروس در این گونه فضاها کمک می‌کند.

تنها در یک مورد، پلیس ایالت نیوجرسی آمریکا پس از دریافت یک تماس ناشناس، جسد ۱۷ نفر را در یک خانه سالمندان پیدا کرد.

اجساد این افراد درون یک اتاق که به صورت موقت برای نگهداری اجساد اختصاص یافته بود، نگهداری می‌شد. این خانه سالمندان مملو از افراد سالخورده بوده است.

حدود یک و نیم میلیون نفر در خانه‌های سالمندان در ایالات متحده به سر می‌برند و تنها در ایالت نیویورک تعداد سالمندانی که در خانه‌های سالمندان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند از ۱۳۳۰ نفر به ۳۰۶۰ نفر افزایش یافته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: