چهارمین گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در ادلب

کدخبر: 2351242

مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در چارچوب توافق آتش بس میان مسکو و آنکارا در شمال غرب سوریه، چهارمین مرحله از گشت‌زنی مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در استان ادلب سوریه انجام شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع روسی دقایقی قبل این خبر را منتشر کرد؛ «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رییسان جمهوری ترکیه و روسیه پس از افزایش تنش های بی سابقه میان ارتش های سوریه و ترکیه ۵ مارس (۱۵ اسفند) در مسکو به توافق آتش بس در استان ادلب سوریه دست یافتند.

در هفته‌های منتهی به توافق آتش بس، استان ادلب سوریه بر اثر تحرکات تروریست‌های مورد حمایت ترکیه متشنج شده بود. ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه‌های تروریستی هرچه بیشتر بر تنش ها افزود.

مسکو و آنکارا پس از اعلام توافق آتش بس با صدور بیانیه ای اعلام کردند که طبق توافق گذرگاه امنی در جاده بین المللی "M4" در استان ادلب سوریه ایجاد می شود.

این بیانیه همچنین می افزاید که نظامیان روسیه و ترکیه به صورت مشترک در جاده "M4" (حلقه وصل استان های حلب و لاذقیه) به گشتزنی بپردازند.

گشتزنی‌های مشترک نظامیان روسیه و ترکیه درحالی انجام می‌شود که مسکو چند باری اعلام کرده که با وجود اعلام توافق آتش بس در مناطق شمال غربی سوریه، تروریست های حاضر در استان ادلب از آرامش و فرصت پیش آمده پس از توافق آتش بس نهایت بهره را بردند و بار دیگر با مسلح کردن خود و با حمایت های خارجی مشغول ترتیب دادن حمله به مواضع نظامیان سوریه هستند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: