آمریکا و احتمال جدید؛ فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰۲۲

کدخبر: 2351239

بنابر جدیدترین یافته‌های محققان که در مجله «ساینس» منتشر شده، عدم دستیابی دانشمندان به واکسن کرونا در آینده نزدیک، شاید آمریکایی‌ها را تا سال ۲۰۲۲ خانه‌نشین کند.

یافته‌های جدید محققان که در مجله «ساینس» منتشر شده به طور آشکار تحقیقاتی که کاخ سفید مدعی است نشان می‌دهد همه‌گیری احتمالاً در تابستان از بین می‌رود را رد می‌کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، به گفته محققان، در صورتی که واکسن کرونا هر چه سریعتر تولید و در دسترس قرار نگیرد، آمریکا شاید مجبور باشد تدابیر رعایت فاصله جتماعی از جمله دستورات مربوط به ماندن در خانه و تعطیلی مدارس را تا سال ۲۰۲۲ اجرا کند.

در پی اعلام گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای دوباره به ویروس کرونا، هنوز مشخص نیست آیا ابتلا به کرونا بدن را در برابر این ویروس ایمن می‌کند یا خیر.

محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می‌کوشند با اطلاعاتی که تاکنون درباره کووید-۱۹ به دست آمده و همچنین با توجه به یافته‌ها در خصوص سایر انواع کروناویروس، سناریوهای مختلف در ارتباط با این همه‌گیری را بررسی کنند.

بنابر آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» مجموع قربانیان کرونا در آمریکا با افزایش بیش از ۲۳۰۰ نفری به ۲۶ هزار و ۳۳ نفر و مبتلایان به ۶۰۹ هزار و ۲۴۰ نفر رسیده است.

در جهان هم شمار مبتلایان از ۲ میلیون نفر عبور کرده و بیش از ۱۲۶ هزار نفر جان باخته رسیده است. حدود ۴۸۵ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: