کرونا و پادشاه لخت غرب

کدخبر: 2351214

فرض کنید مقامات نظام ما به جای مقامات انگلیسی جلوی دروبین ها با خنده با همه دست می دادند و کرونا را بی اهمیت جلوه می دادند و بعد خود دچار کرونا می شدند، حتما بعد از آن نه تنها در کل دنیا بلکه در داخل عمله های رسانه ای آنها و سلبریتی ها چگونه به همه نظام و مقامات حمله می کردند!

نسیم آنلاین ؛ علیرضا ربیعی: مردم شریف ایران سال هاست زیر فشار تحریم و محاصره اقتصادی با کوچکترین نقصی در کشور، با شدیدترین همجه های رسانه ها در سراسر دنیا مواجه می شوند که ایران عقب مانده است، چون سرسازش با غرب نداشته و دست از آرمان ها و اصول خود برنداشته است. اما اکنون شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان که موجب رنجش همه مردم را فراهم کرده و همه دنیا را دچار بحرانی فراگیر کرده با همه تهدیدها و آثار مخربش، این ویروس میکرونی توانسته پادشاه لخت هژمونی غرب را فریاد بزند و عیار کشورهای مختلف را به محک بگذارد.

امروز دیگر پروپاگاندای رسانه ای آمریکا و انگلیس و عمله های داخلی آنها نمی توانند چهره ضعیف و درمانده غرب را بزک کنند، امروز دیگر هیچ انسانی، عزت و شرافت و قدرت مردم و نظام ایران در برابر این بحران را نمی تواند کتمان کند، لذا سیستم رسانه ای آنها دچار تناقض و گیجی شده محض شده است.

فرض کنید بجای آمریکا و فرانسه و آلمان و ایتالیا، ایران محموله ماسک و تجهیزات پزشکی کشوری دیگر را می دزدید، آنگاه بوق های مفلوک رسانه ای آنها چه تصویری از ایران می ساختند؟ یا فرض کنید به جای رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور ما می گفت : اگر فقط 200 هزار نفر بمیرند از من متشکر باشید! مجامع حقوق بشری آن وقت چه بلایی بر سر ایران و ایرانی می آوردند؟ فرض کنید پرستاران ایرانی بجای پرستاران آمریکایی به علت نداشتن گان و لباس های مخصوص کیسه زباله به تن می کردند و بعد به کرونا مبتلا می شدند آنگاه چگونه کارآمدی جمهوری اسلامی ایران را زیر سئوال می بردند؟

این بار شرایط یکسان است، همه کشورها درگیر یک ویروس شده اند، بهتر می توان قیاس کرد. هرچند قیاس ایران در تحریم که حتی اقلام دارویی و پزشکی را هم اجازه دریافت ندارد، با بقیه کشورها قیاسی از اساس اشتباه است. اما بیایید فرض کنیم به بجای آمریکا این قبله آمال غرب پرستان در ایران دستورالعملی صادر می شد مبنی براینکه بیماران کرونایی مبتلا به سندروم داون یا اوتیسم را به حال خود رها کنید تا بمیرند یا مانند ایتالیا در ایران قید بیماران بالای 80 سال را می زدند، آن وقت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چه هجومی علیه ایران و فرهنگ ایرانی می شد؟

فرض کنید مقامات نظام ما به جای مقامات انگلیسی جلوی دروبین ها با خنده با همه دست می دادند و کرونا را بی اهمیت جلوه می دادند و بعد خود دچار کرونا می شدند، حتما بعد از آن نه تنها در کل دنیا بلکه در داخل عمله های رسانه ای آنها و سلبریتی ها چگونه به همه نظام و مقامات حمله می کردند!

بله در کشور ما ضعف وجود دارد در آن شکی نیست، اما باید بدانیم فقط یکی از اتفاقات بالا در ایران کافی بود تا برای هفته ها مردم شریف و عزیز ایران تحقیر و سرزنش و تمسخر شوند. رسانه های زنجیره ای به خط شوند تا همه این ها را به آرمان های انقلاب و نظام ربط دهند. همه مردم را مایوس و ناامید کنند و تنها راه حل را هم کرنش در برابر غرب نشان دهند.

اما کرونا نه تنها ذات پلید و ضعیف غرب را نمایش داد، بلکه به لطف خدا و همت بی نظیر مردم ایران آن هم با همه تحریم ها نه تنها این اتفاقات در ایران رخ نداد، بلکه صحنه هایی در تاریخ این کشور رقم خورد که تا سال ها باید در ستایش آنها نوشت.

حالا بیایید عکس ماجرا را با هم مرور کنیم. بیایید فرض کنیم در یکی از کشورهای غربی ده ها هزار نیروی داوطلب شب و روز بصورت جهادی تمام شهرها را ضدعفونی می کردند یا مردم گرفتار تحریم و مشکلات اقتصادی خود کارگاه تولید ماسک راه اندازی می کردند و رایگان بین مردم توزیع می کردند. چه اتفاقی می افتاد؟ حتما مردم آن کشور مردمی متمدن و با فرهنگ خوانده می شدند که ماحصل سال ها تلاش جامعه مدنی بوده است و بسیجی ها و جهادی ها در ایران نیز بی فرهنگ و عقب افتاده!

یا اگر در یکی از آن کشورها در کمتر دو هفته به 100 هزار زندانی مرخصی می دادند و 10 هزار نفر فورا عفو می شدند، لابد آن کشور مهد دموکراسی و عفو و بخشش می شد و ایران اسلامی مهد خشونت! یا فرض کنید کشیش های مسیحی یا خاخام های یهودی فلان کشور غربی داوطلبانه کفن و دفن فوت شدگان و کمک به تیم پزشکی را در بیمارستان ها برعهده می گرفتند، حتما دین اسلام و روحانیت شیعه دنیا پرست قلمداد می شد و آنها نجات گران عالم!

اما امروز این ویروس میکرونی تمامی پرده ها را کنار زده و پادشاه لخت غرب را عیان کرده است. آرمانشهر غربی که محصول امپراتوری رسانه ای و برساخته آنها و عمله های داخلی آنهاست امروز در برابر ویروس کرونا زانو زده است. در پس پرده تلخی های این بیماری، عیان شدن این حقایق است. حقایقی که باید گفت بشکند قلمی که از حماسه های بی نظیر مردم ایران ننویسد، بریده باد زبانی که این عزت و شور و فرهنگ ایران اسلامی را نگوید. کرونا این کاخ های پوشالی و تصویرهای دروغ را درهم شکست و ما باید روایتگر مردم تاریخ ساز و حماسه ساز ایران اسلامی باشیم.

ارسال نظر: