آزمایش بالینی واکسن کرونا در روسیه

کدخبر: 2351197

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که هفت مرکز تحقیقاتی در این کشور در حال کار به روی تولید واکسن ویروس کرونا هستند، نخستین نتایج هم بدست آمده و آزمایش‌های بالینی آنها و یک داروی جدید طی ۱۰-۱۲ روز آینده آغاز خواهد شد.

"میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در این کشور کار به روی تولید واکسن علیه بیماری COVID-19 در هفت مرکز تحقیقاتی در حال انجام است و آزمایش‌های بالینی در این زمینه به زودی آغاز می شود.

موراشکو توضیح داد: «کار بر روی تولید واکسن کرونا در هفت مرکز تحقیقاتی کشور در حال انجام است و این تنها روش پیشگیری است که می‌تواند واقعاً 100 درصد موثر باشد. نخستین نتایج از هم اکنون مشخص شده است و ما انتظار داریم که این واکسن‌ها در آینده بسیار نزدیک به مرحله آزمایشات بالینی برسند.»

وی در عین حال اعلام کرد که یک شرکت داخلی یک آنالوگ روسی از داروی مناسب برای درمان ویروس کرونا را تهیه کرده است که آزمایشات بالینی آن باید طی 10-12 روز آینده آغاز شود. علاوه بر این ، وزارت بهداشت 17 دارو را مشخص کرده است که برای جلوگیری از کمبود آنها، لازم است تا موارد استفاده از آنها تحت کنترل قرار بگیرد.

به گفته وزیر بهداشت، در حال حاضر بیش از نیمی از مناطق کشور آماده ارائه مراقبت‌های ویژه از بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند و تا اواخر ماه آوریل ، انتقال به آمادگی کامل کلیه سازمان‌های پزشکی باقی مانده در مناطق هم تکمیل خواهد شد.

موراشکو همچنین درباره ایجاد یک گروه ویژه برای نظارت و تأمین تجهیزات محافظ شخصی برای کادر درمانی موسسات پزشکی در روسیه صحبت کرد که در خصوص آن کمبود بودجه لازم وجود دارد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: