ترامپ تاریخ بازگشایی ایالت‌های آمریکا را اعلام کرد

کدخبر: 2351186

رئیس‌جمهوری آمریکا برای خلاصی از رکود اقتصادی که کارزار انتخاباتی او را تحت‌الشعاع قرار داده، از رفع محدودیت مشاغل در برخی ایالات تا قبل از ۱۲ اردیبهشت خبر داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که به رونق اقتصادی به عنوان برگ برنده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نگاه می‌کند؛ می‌گوید طرح پایان دادن به تعطیلی مشاغل از بیم شیوع کرونا با اجرا، فاصله کمی دارد و برخی ایالت‌ها تا پیش از آغاز ماه میلادی می (۱۲ اردیبهشت)، دوباره به پویایی اقتصادی باز خواهند گشت.

وی همچنین از اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مشاغل و رفع محدودیت‌های کرونایی در حیطه اختیارات تام ریاست‌جمهوری است، تا حدی عقب‌نشینی کرد و مدعی شد: به فرمانداران ایالتی اجازه می‌دهم که بر اساس شرایطی که در هر ایالت مناسب می‌دانند؛ آن را بازگشایی کنند.

ترامپ همچنین گفت که روز پنجشنبه با فرمانداران ۵۰ ایالت در باب طرح بازگشایی مشاغل، از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است ترامپ پیشتر خواهان رفع محدودیت‌ها در نیمه ماه میلادی آوریل مصادف با عید پاک بود اما اعتراض فرمانداران ایالتی مانع از تحقق این تصمیم شد.

دیروز سه‌شنبه نیز، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک- که بیش از سایر ایالات آمریکا از کرونا ضربه دیده- در مصاحبه با سی ان ان، تاکید کرد که صلاح مردم ایالتش را قربانی تصمیم ترامپ نمی‌کند.

این اظهارنظر موجب شد تا ترامپ وی را متهم به استقلال‌طلبی کند حال آنکه ظاهراً اندکی بعد متوجه بحرانی بودن قضیه شد و ترجیح داد دست فرمانداران ایالتی را در باب رفع یا تداوم محدودیت‌ها باز بگذارد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: