اختیار ترامپ تام نیست، اما بی‌کفایتی او چرا!

کدخبر: 2351150

یک نماینده ارشد کنگره آمریکا به سخنان رئیس‌جمهور کشورش که گفته بود برای بازگشایی اقتصاد آمریکا اختیار تام دارد واکنش نشان داد.

«آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به سخنان رئیس‌جمهور این کشور که گفته بود برای بازگشایی اقتصاد آمریکا اختیار تام دارد واکنش نشان داد.

به گزارش نیوزویک، این نماینده ارشد کنگره آمریکاگفته آمریکا بدون داشتن برنامه‌ای برای تحت کنترل درآوردن ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی خودش را بازگشایی نخواهد کرد.

شیف در واکنش به سخنان ترامپ در یک کنفرانس خبری کاخ سفید در روز دوشنبه در توئیتر نوشت «بی‌کفایتی» ترامپ تمام و کمال است.

او در توئیتر نوشت: «بدون داشتن برنامه‌ای برای تحت کنترل درآوردن این ویروس خبری از بازگشایی آمریکا نخواهد بود.»

ترامپ دوشنبه در یک کنفرانس خبری درباره مخالفت فرمانداران برخی ایالت‌ها برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی گفته بود که او برای صدور دستور در این مورد اختیار تام دارد.

آدام شیف نوشت: «البته، ادعای نادرست ترامپ درباره داشتن قدرت مطلق نگران‌کننده است. اما شکست او در اخذ تست [برای سنجش ابتلا به کرونا] غیرقابل بخشش و مرگبار است. قدرت او تام نیست، اما بی‌کفایتی‌اش چرا.»

طبق جدیدترین آمار و ارقام شیوع کرونا، تا روز گذشته (دوشنبه)، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۵۸۷ هزار و ۱۵۵ نفر افزایش یافت و قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۳ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی «worldometer»، ایالت نیویورک همچنان با ۱۹۵ هزار و ۶۵۵ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۵۶ قربانی همچنان کانون همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. پس از آن، نیوجرسی با ۶۴ هزار و ۵۸۴ مورد ابتلا و دو هزار و ۴۴۳ مورد فوتی و ایالت ماساچوست با ۲۶ هزار و ۸۶۷ مورد ابتلا و ۸۴۴ قربانی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در آمریکا دارند.

با اینحال، دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمار و ارقام مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را ۵۸۲ هزار و ۵۸۰ مورد گزارش کرد و تعداد قربانیان آن را ۲۳ هزار و ۶۲۲ نفر اعلام کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: