فرماندار نیویورک: توجهی به دستور ترامپ برای بازگشایی نیویورک نخواهم کرد

کدخبر: 2351147

فرماندار نیویورک با اشاره به اینکه در صورت از سر گیری فعالیت‌های اقتصادی در این ایالت جان مردم به خطر خواهد افتاد گفت که از دستور «دونالد ترامپ» در این زمینه پیروی نمی‌کند.

فرماندار نیویورک عصر سه شنبه به وقت تهران به صراحت گفت که با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونای جدید و خطرات ناشی از آن، به دستورات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در زمینه بازگشایی توجه نمی کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «اندرو کوئومو» فرماندار نیویورک طی مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» گفت: «اگر ترامپ به من دستور بازگشایی بدهد و این کار منجر به خطر افتادن سلامتی مردم ایالت من بشود، من کاری انجام نخواهم داد.»

این در حالی است که دونالد ترامپ روز دوشنبه گفت، این رئیس جمهور است که باید دستور به بازگشایی ایالتها بدهد. رئیس جمهور آمریکا در توییتی بدین منظور نوشت: «به دلایل متعدد این تصمیم با رئیس جمهور است. دولت و من از نزدیک با فرمانداران ایالتی همکاری می کنیم و این ادامه خواهد یافت. در این زمینه به زودی از جانب من و با هماهنگی با فرمانداران و دیگران تصمیمی اتخاذ می شود.»

به نوشته خبرگزاری رویترز، موضع گیری روز گذشته ترامپ که از لحظ قانون اساسی آمریکا نیز با مشکلاتی مواجه است به سرعت از سوی کارشناسان حقوقی و برخی فرمانداران ایالتی رد شد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تازگی از عملکرد رئیس جمهور این کشور در مقابله با ویروس کرونای که خسارات جانی و مالی قابله توجهی را به ایالات متحده وارد کرده، انتقاد کرد.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای حزب دموکرات این کشور در توییتی نوشت: «بحران ویروس کرونا به سرعت رو به تشدید است و مردم در حال رنج کشیدن هستند. با این وجود، ساکن کنونی کاخ سفید تاریخ را بازنویسی و از مسئولیت شانه خالی می‌کند و اوضاع را درست مدیریت نمی‌کند. اینکه آمریکایی‌ها به او در این بحران اطمینان نمی‌کنند، تعجبی ندارد.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: