دستور پوتین برای افزایش تولید دارو و تجهیزات مرتبط با کرونا

کدخبر: 2351053

رئیس‌جمهور روسیه دستور داد که تولید داروها و تجهیزات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا و درمان مبتلایان به این بیماری در روسیه افزایش یابد و در سراسر این کشور توزیع شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در نشست بررسی آخرین تحولات مربوط به شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد که تمامی برنامه‌های مرتبط با افزایش تولید و تجهیزات برای مقابله با ویروس کرونا و درمان مبتلایان باید با دقت کامل اجرا شود.

ولادیمر پوتین با اعلام اینکه عملکرد دولت و شهروندان در هفته‌های آینده نقش تعیین‌کننده‌ای در مهار ویروس کرونا در روسیه خواهد داشت، تصریح کرد: «کلیه منابع و تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با شیوع این ویروس و درمان بیماران مبتلا به کووید-19 از جمله تجهیزات حفاظتی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی باید به میزان کافی تولید و بر حسب نیاز مناطق مختلف کشور، بین آنها توزیع شود.»

وی افزود: «کشور در حال حاضر با کمبود تجهیزات حفاظتی برای کادر درمانی مواجه است و من دستور می‌دهم که اقدامات لازم برای رفع نواقص انجام شود.»

پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: «حتی در صورت لزوم می‌توان از منابع ارتش روسیه نیز برای جبران کمبودهایی که در مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد، استفاده کرد. ارتش ما تجربه زیادی در مواجهه با شرایط پیچیده دارد و همین حالا هم نظامیان روسی در حال کمک به کشورهایی هستند که با این ویروس همه‌گیر مبارزه می‌کنند.»

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون بیش از 18 هزار نفر در روسیه به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 148 نفر جان باخته‌اند.

روسیه از لحاظ آمار مبتلایان به ویروس کرونا در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد و از لحاظ آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا نیز در رتبه سی‌ودوم جهان جای گرفته است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: