«عصر جدید» در انتظار وضعیت سفید

کدخبر: 2351029

عصر جدید که می‌شود به آن گفت پر و پیمان‌ترین مسابقه استعدادیابی تلویزیون هم مدتی است که به خواب کرونایی رفته است. ضبط این برنامه که فصل دوم آن در نوروز روی آنتن رفت، این روزها متوقف شده است.

در این روزها که ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را تعطیل یا با محدویت‌هایی روبه‌رو کرده است، برخی برنامه‌های صداوسیما هم برای آغاز یا پیگیری تصویربرداری خود دچار چالش شده‌اند و بعضی با رعایت نکات بهداشتی همچنان کارشان را ادامه می‌دهند. برای مثال «مسابقه ایران» و «دورهمی» جزو برنامه‌هایی است که پخش و تصویربرداری آنها همچنان ادامه دارد. «عصر جدید» اما بعد از پخش نوروزی ضبط خود را متوقف کرده است؛ زیرا ماهیت این برنامه حضور شرکت‌کنندگان از شهرهای مختلف است که در چنین شرایطی امکان‌پذیر نیست. دیگر برنامه‌ها مثل «میدون» هم پیش‌تولید فصل جدید خود را جلو می‌برند تا با آرام‌تر شدن اوضاع و رخت بربستن کرونا از این جهان فانی، تولید را شروع کنند. برنامه‌های دیگری هم مثل «پنج ستاره» و «بدون توقف» هستند که از حضور تماشاگرها در صحنه صرف نظر کردند. در این شرایط وضعیت چند مورد از برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما از جمله مسابقه ایران، پنج ستاره، کودک شو، میدون، خانه ما، بدون توقف و... که به آنها اشاره شد را پیگیری کردیم و از دست‌اندرکاران‌شان جویا شدیم این روزها در چه وضعیتی قرار دارند و به عبارتی هر کی کجای کاره؟ اگر از این ببینندگان این برنامه‌ها هستید و می‌خواهید بدانید حیات برنامه‌ محبوبتان روی آنتن همچنان ادامه دارد یا خیر، خواندن این گزارش پیشنهاد ما برای شما است.

«مسابقه ایران» می‌ماند
برنامه مسابقه ایران که پرسش‌های آن درباره ایران و ایرانی است با اجرای سام درخشانی از اواخر سال گذشته روی آنتن شبکه یک سیما رفت و همچنان به پخشش ادامه می‌دهد. با پیگیری‌های جام‌جم از پشت صحنه این برنامه و گفت‌وگو با عوامل آن مشخص شد تصویربرداری همچنان ادامه دارد و برای حفظ سلامت شرکت‌کنندگان، پزشک قبل حضورشان در سوله آنها را ویزیت می‌کند. غیر از این شرایط خاص که برای بسیاری از برنامه‌ها تفاوت‌هایی را در کار ایجاد کرده است، «مسابقه ایران» تازگی‌های دیگری را هم به برنامه خود اضافه کرده است، از جمله این‌که سعی دارند در هر قسمت بازی‌های جدید اضافه کنند. رقابت هم میان شرکت‌کنندگان بالاتر رفته است و در هر قسمت ممکن است 150 سوال یا حتی بیشتر پرسیده شود و به همین خاطر طراحان سوال ناگزیرند برای هر قسمت بیش از این تعداد پرسش طرح کنند.
«پنج ستاره» تا رمضان
مسابقه پنج ستاره که کارش را با اجرای اشکان خطیبی در شبکه پنج سیما شروع کرد، مدت‌هاست با مجری‌گری حمید گودرزی از این شبکه پخش می‌شود. مسابقه‌ای که بر پایه سنجش اطلاعات عمومی شرکت‌کنندگان پیش می‌رود و در استودیو علاوه‌بر مجری و شرکت‌کننده، تماشاگران هم حاضر هستند. همین حضور تماشاگران در شرایط کرونا تصویربرداری این برنامه را با چالش مواجه کرد. محمد قنبری، تهیه‌کننده مسابقه پنج ستاره در این‌باره عنوان می‌کند: به دلیل شرایط پیش آمده متاسفانه فعلا از حضور تماشاگران بهره نمی‌بریم. او درباره وضعیت کارشان در این روزها به جام‌جم می‌گوید: در حال ضبط و پخش برنامه تا ماه رمضان هستیم و احتمال دارد تصویربرداری و پخش آن در ماه رمضان برای مدتی متوقف شود. البته این تصمیم امروز شبکه است و امکان دارد تغییر کند.
«خانه ما» بوشهری‌ها آماده پخش است
مستند مسابقه «خانه ما» سه خانواده‌ را به رقابت در صرفه‌جویی و شیوه بهتر زندگی و مدیریت اقتصادی دعوت می‌کند و البته در خلال برنامه که سعی شده در آن جزئیات واقعی زندگی رعایت شود، اتفاقات جالب و غیرمنتظره‌ای می‌افتاد. این رئالیتی شو در هشت فصلی که گذشت به شهرهای مختلف ایران سفر کرد و آخرین فصلش در مشهد سال گذشته روی آنتن رفت. در همان زمان پخش گروه در حال تصویربرداری فصل نهم بودند و در بوشهر به‌سر می‌بردند. با پیگیری‌های ما مشخص شد تصویربرداری فصل تازه هم تمام شده است، ولی هنوز تصمیمی برای زمان پخش آن گرفته نشده است. این برنامه به تهیه‌کنندگی حسین افشار از شبکه افق و نسیم روی آنتن رفت و تاکنون در شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، رشت، تبریز، شیراز، مشهد و بوشهر تصویربرداری شده است. ادامه وضعیت قرمز در «عصر جدید»
عصر جدید که می‌شود به آن گفت پر و پیمان‌ترین مسابقه استعدادیابی تلویزیون هم مدتی است که به خواب کرونایی رفته است. ضبط این برنامه که فصل دوم آن در نوروز روی آنتن رفت، این روزها متوقف شده است و گروه برای ادامه کار همچنان منتظر سفید شدن اوضاع هستند. به گفته مدیر رسانه‌ای عصر جدید دغدغه این گروه تنها تماشاگران آن نبودند چراکه در چند قسمت آخر این بخش هم کنار گذاشته شد، اما از آنجایی که خود گروه نزدیک 280 نفر هستند و از سوی دیگر شرکت‌کنندگان هم از شهرهای مختلف کشور می‌آیند، امکان ادامه ضبط وجود ندارد. به همین خاطر با وجود حذف نزدیک به چند صد نفر تماشاچی از استودیو، گویا راه دیگری باقی نمانده و داستان عصر جدید بعد از عادی شدن شرایط با دستورالعمل وزارت بهداشت، ادامه پیدا می‌کند. این روزها هم نزدیک به دو ماه است که گروه بیکار شده‌اند اما بازهم به نقل از مسؤول رسانه‌ای برنامه همه دستمزدهایشان را گرفته‌اند و گویا مثل بعضی از گروه‌ها پا در هوا و گرفتار این بخش قضیه نیستند.
«بدون توقف» ادامه دارد
یکی از برنامه‌های شبکه سه سیما که با راه‌اندازی بحث میان یک استاد و چند کارشناس و علاقه‌مند، به موضوع‌های روز کشور و همچنین دغدغه‌های جوانان می‌پردازد، «بدون توقف» است. این برنامه به تهیه‌کنندگی رضا غلامحسین‌نژاد که از حضور تماشاگران هم در استودیو بهره می‌برد، این روزها هم همچنان روی آنتن می‌رود. از غلامحسین‌نژاد، تهیه‌کننده برنامه بدون توقف درباره ادامه تصویربرداری آن در شرایط تازه و همچنین تمهیداتی که برای مساله حضور تماشاگران اندیشیده‌اند، پرسیدیم و او پاسخ داد: پخش برنامه با موضوع افول آمریکا ادامه دارد که این قسمت‌ها پیش از همه‌گیر شدن ویروس کرونا یعنی قبل از نوروز تصویربرداری شده است. یک قسمت بدون تماشاگر ضبط کردیم. تصویربرداری قسمت‌های تازه، هفته بعد آغاز می‌شود. این قسمت‌ها بدون حضور تماشاگر ضبط می‌شوند و فقط افرادی که در گفت‌وگو شرکت‌ می‌کنند با کارشناس در صحنه حضور خواهند داشت که آن هم با رعایت موازین اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است.
«دورهمی» پابرجاست
یکی از برندهای شبکه نسیم که حتما اسمش به گوشتان خورده هم برنامه دورهمی است، این مجموعه تا مدتی پیش طبق روال سابق با حضور تماشاچیان ضبط می‌شد و روی آنتن می‌رفت. در ادامه با بالاگرفتن قصه کرونا تماشاچی‌ها با فاصله‌ای که برایشان در نظر گرفته شده بود، با تعداد کمتری دور هم جمع می‌شدند با همه اینها همانطور که می‌دانید حساسیت اوضاع تاجایی پیش رفت که قرار شد، مدیری و مهمانش بدون حضور مردم در استودیو با هم گپ بزنند. این جریان همچنان ادامه دارد و با وجود آن‌که در هفته گذشته به دلیل مشکلاتی نشد که قسمت‌های دیگری از برنامه روی آنتن برود، از چهارشنبه تا جمعه این هفته بازهم می‌توانید بیننده دورهمی باشید. به گفته روابط‌عمومی شبکه ضبط دورهمی هم با این روند فعلا قراراست ادامه پیدا کند. «کودک شو» رمضانی می‌شود
کودک شو با اجرای پژمان بازغی چند فصلی است روی آنتن شبکه نسیم رفته و در نوروز نیز هر شب به صورت ویژه و بدون حضور تماشاگران پخش شد.رضا نصیری شهرضایی تهیه‌کننده این برنامه درباره ادامه تصویربرداری آن به جام‌جم می‌گوید تصویربرداری «کودک شو» بعد از روی آنتن فرستان ویژه‌برنامه نوروز فعلا به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است و احتمالا ادامه ضبط و پخش آن در ماه رمضان باشد. خنده‌های پادرهوا
خندوانه هم که معرف حضورتان هست. این برنامه سال‌هاست که از شبکه نسیم پخش می‌شود و پای ثابت تولیداتی شده که دیدنش یک جورهایی عادتمان شده بود چرا تا الان شش فصل از آن روی آنتن رفته و در این مدت بعید است که حتی اتفاقی هم که شده چشمتان به آن نیفتاده باشد.این برنامه در فصل اخیر خود با حواشی و اتفاقاتی همراه بود که باعث شد تا همچنان ساخت ادامه آن پادرهوا بماند. با این حال رامبد جوان در پستی که مدتی پیش منتشر کرده بود از ادامه داستان خنده‌ها بعد از ثبات اوضاع و بازگشت مجدد آرامش نسبی به حال و احوال خودش و مردم گفته بود. این شب‌ها هم بازپخش قسمت‌هایی از آن در شبکه نسیم ادامه دارد و همچنان خبری از زمان شروع ضبط این برنامه نیست و گویا حالا حالاها اگر دوست داشته باشید، می‌توانید تنها همان تکرارها را ببینید.
«میدون» در راه شبکه 3
برنامه میدون در پخش سری نخست که سال گذشته روی آنتن شبکه سه سیما رفت، مخاطبان علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی و کسب و کار را به خود جلب کرد. خبرهای رسیده از این می‌گویند که فصل دوم این برنامه در راه است و این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. قرار است بعد از بهبود شرایط عمومی جامعه و پایان همه‌گیری ویروس کرونا، تولید و تصویربرداری خود را با انتخاب 40 متقاضی از میان واجدان شرایط که درخواستشان را در سایت این برنامه ثبت کرده‌اند، شروع می‌کند. این مسابقه تلویزیونی که در سری اول خود به عنوان هفتمین برنامه پرمخاطب سیما در پاییز ۹۸ شناخته شد، کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی است. این برنامه میدانی برای طرح و نمایش ایده‌های جدید کسب و کار و جذب سرمایه را زیر نظر کارشناسان این حوزه برای فعالان و نواندیشان اقتصادی و کارآفرینی فراهم می‌کند. بازار داغ مسابقه باهوش‌ها
و اما «هوش برتر» یکی دیگر از برنامه‌های شبکه نسیم است که در قالب مسابقه روی آنتن می‌رود. این برنامه هم مخاطبان خود را دارد و گویا ضبط آن در این روزها هم ادامه داشته و مدتی است که این پروژه به پایان رسیده است. به همین خاطر همچنان می‌توانید ادامه این برنامه را هر شب ساعت 20 از شبکه نسیم ببینید، مسابقه‌ای که در آن با طرح سوالات و معماهایی بین شرکت‌کنندگان، در هر قسمت هوش برتر را شناسایی می‌کند و از سوی دیگر شاید بتواند برای مدتی ذهن شما را هم درگیر خود کند. شروع مسابقه عشق سرعت‌ها
اگر جزو عاشقان سرعت باشید و دلتان کمی هیجان بخواهد، احتمالا برنامه «دست فرمون»، که از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود را دیده اید. برنامه‌ای مخصوص رکورد زدن برای ماشین دوست‌هایی که دلشان می‌خواهد پا به میدان بگذارند و طعم رقابت را در قالب تازه‌ای بچشند. این برنامه هم بعد از سری اول رقابت‌ها، مدتی است که ثبت‌نام مرحله جدید خود را شروع کرده است و علاقه‌مندان به حضور در آن مشغول نام نویسی هستند. تیزر آغاز مرحله تازه و اتفاقات دیگری که برای شروع مجدد دست فرمون که این روزها درگیر تغییراتی در بخش‌هایی مثل دکور و... شده این روزها به صورت همزمان در حال انجام شدن است و به گفته مسوول رسانه‌ای گروه، از آن جایی که برنامه وابسته به تماشاگر نیست و قسمت‌های آخر و فینال آن هم بدون حضور آنها روی آنتن رفت، ضبط آن از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد شروع می‌شود.
«جام جم آنلاین»
ارسال نظر: