افزایش ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت ناوگان حمل و نقل پایتخت

کدخبر: 2350980

استاندار تهران با اشاره به افزایش ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: حذف طرح ترافیک در راستای کاهش بارترافیکی حمل و نقل عمومی است.

استاندار تهران با اشاره به افزایش ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: حذف طرح ترافیک در راستای کاهش بارترافیکی حمل و نقل عمومی است.

انوشیروان محسنی بندپی در مورد وضعیت معتادین متجاهر اظهار داشت: نگهداری معتادین متجاهر ماده ۱۶ در مراکز نگهداری به لحاظ قانونی به مدت سه ماه و قابل تمدید برای سه ماه دیگر بوده که حداکثر ۶ ماه را شامل می‌شود، از آنجا که اجازه ادامه نگهداری این افراد نیازمند مصوبه بود امروز این مصوبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد که نسبت به نگهداری آنها اقدام شود. وی ادامه داد: ستاد مبارزه با کرونا استان تهران پیش از این پیشنهاد داده بود که علاوه بر ۶ ماه نگهداری معتادین متجاهر برای دوره ۳ تا ۶ ماهه دیگر در شرایط کرونا قابل تمدید باشد، ضمن اینکه معتادینی که بیرون از این مراکز هستند نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام و در یک مرکز جداگانه به صورت قرنطینه باشند و پس از غربالگری، تست و طی دوره قرنطینه به مراکز ماده ۱۶ منتقل شوند. استاندار تهران در مورد حذف طرح ترافیک افزود: حذف طرح ترافیک یکی از درخواست‌های ستاد مبارزه با کرونا استان تهران بود که دیروز وزیر بهداشت اعلام کردند، چرا که اعتقاد داریم با توجه به فعالیت دو سوم ظرفیت کارکنان در دستگاه های اداری و فعالیت برخی بنگاه های اقتصادی و تولیدی اگر طرح ترافیک حذف نشود فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی به درستی رعایت نمی شود. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۲۶ درصد بار بیماری در حمل و نقل عمومی وجود دارد، در این زمینه هرچه پروتکل های بهداشتی رعایت و نظارت دقیق تر باشد می‌تواند بار انتقال ویروس را کمتر کند که یکی از عمده‌ترین موارد حذف طرح ترافیک بود که حجم بار ترافیکی را کمتر می کند. وی در مورد سهمیه اتوبوس های استان تهران گفت: جهت افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، ۱۵۰۰ اتوبوس برای کل کشور مدنظر قرار گرفته که ۵۰۰ اتوبوس مربوط به تهران است و مقرر شد تا پایان اردیبهشت برآورد شود که چه تعداد از این اتوبوس ها توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود و مابقی از طریق واردات پیگیری شود. استاندار تهران همچنین در مورد غربالگری اتباع خارجی گفت: اقدامات اولیه برای غربالگری اتباع انجام و در این راستا هماهنگی لازم با فرمانداران شرق استان تهران به عمل آمده و طی این هفته اجرایی می‌شود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: