کرونا و افسردگی در میان صهیونیست‌ها

کدخبر: 2350863

ابعاد فشاری که کرونا بر جامعه صهیونیستی وارد می‌شود زمانی مشخص می‌شود که بدانیم میزان مصرف داروهای آرام بخش‌ و ضد افسردگی در میان صهیونیستها طی دوره شیوع کرونا به دو برابر رسیده است.

رژیم صهیونیستی که تا پیش از شیوع کرونا با بحران سیاسی پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد، اکنون با شیوع این ویروس و با توجه به ناکارامدی در زمینه بهداشتی با بحران جدیدی روبرو شده و استفاده از داروهای آرام بخش میان صهیونیستها دو برابر شده ‎ است.

امروز سیاستمداران رژیم صهیونیستی به دنبال هر روزنه ای برای نجات سرنوشت سیاسی خود هستند و تفاوتی هم نمی کند چگونه این کار را با افکار عمومی صهیونیستی انجام دهند.

مقامات رژیم صهیونیستی از فرصت به دست آمده در پی شیوع کرونا برای کسب امتیازات حداکثر چه در بعد داخلی و چه در تقابل با مقاومت غزه سود ببرند.

استیصال صهیونیستها به حدی رسیده است که اعلام آمادگی رهبر حماس برای تقدیم اطلاعات در مورد سرنوشت نظامیان ناپدید شده صهیونیست در غزه را در مقابل آزادی اسرای فلسطینی در صورت تحقق یک پیروزی بزرگ برای تل آویو عنوان می کنند.

به اعتقاد پژوهشکده امور عمومی و بین المللی قدس امروز در تل آویو این نگرانی وجود دارد که در حال حاضر فشار از سوی حماس بر رژیم صهیونیستی وارد می شود نه بر عکس .

ابعاد فشاری که کرونا بر جامعه صهیونیستی وارد می شود زمانی مشخص می شود که بدانیم میزان مصرف آرام بخش ها و داروهای ضد افسردگی در میان صهیونیستها طی دوره شیوع کرونا به دو برابر رسیده است.

پایگاه اطلاع رسانی«ha-makom» در گزارشی در این رابطه فاش کرد از زمان شیوع کرونا میزان استفاده از داروهای ضد افسردگی صد در صد افزایش پیدا کرده است و ما علاوه بر روبرو شدن با شیوع بیماری کووید ـ 19 باید منتظر یک بحران روانی و حتی جنون آمیز در جامعه باشیم.

براساس گزارش این پایگاه عبری زبان، قرنطینه ، انزوای اجتماعی ، نگرانی از ابتلا و وحشت از تبعات اقتصادی باعث افزایش افسردگی ، نگرانی و خشم جنون آمیز در میان صهیونیستها شده است.

با وجود آن که فقط 50 روز از شیوع بیماری کرونا در فلسطین اشغالی می گذرد ، بر اساس آمارهای منتشر شده در این پایگاه اطلاع رسانی بیش از یک میلیون نفر بیکار به وجود آورده است.

در بعد اجتماعی هم وزارت امور اجتماعی رژیم صهیونیستی خبر داد آمار خشونت های خانگی در مناطق اشغالی 760 درصد افزایش پیدا کرده است.

ایدو لوری کارشناس بهداشت روانی در این زمینه می گوید : ما بحران حقیقی را همچنان پیش روی خود داریم تمام جامعه (صهیونیستی) در این بحران قرار خواهد گرفت و هر روز حال ما بدتر می شود.

یک نظامی 20 ساله صهیونیست هم در این رابطه به این پایگاه گفت : من در طول عمر خود از نگرانی شدید رنج می بردم ، نگرانی 3 بار در روز به سراغم می آید ، از شدت فشار و خستگی دچار حال تهوع می شوم ، نفس تنگی پیدا کرده و احساس می کنم عقلم را از دست داده ام .

این نظامی می افزاید : برای این که خود را با اوضاع تطبیق دهم از قرص های آرام بخش استفاده می کنم و قصد دارم دوز آن را بالاتر هم ببرم.

استفاده از این داروها به حدی رسید که روزنامه هاآرتص به نقل از وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی درخواست کرد ساکنان مناطق اشغالی از استفاده بی رویه آرام بخش ها اجتناب کنند.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، استفاده از داروهای آرام بخش به حدی بالا رفته است که بیم آن می رود تا موعد جدید واردات بیمارستان ها دچار کمبود شوند.

این اخبار در حالی منتشر می شوند که سیاستمداران صهیونیست هم یکدیگر را به سوء استفاده از شرایط کرونایی متهم می کنند.

پایگاه اطلاع رسانی مدیا (mida) دو روز پیش در این رابطه نوشت : طنز روزگار آن است که سرنوشت ما بین گانتس و نتانیاهو محصور مانده باشد، دور باطلی که همچنان ادامه دارد و در شرایطی که نتانیاهو در انتخابات شکست خورده است ، بسیاری از کارشناسان گانتس را هم در قد و قواره نخست وزیر بودن نمی بینند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: