بازگشت رونق به تجارت چین پس از دو ماه سقوط

کدخبر: 2350846

وزارت بازرگانی چین گزارش داد تجارت این کشور پس از یک سقوط وحشتناک در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی به خاطر شیوع ویروس کرونا، در ماه مارس رونق پیدا کرده است.

وزارت بازرگانی چین گزارش داد تجارت این کشور پس از یک سقوط وحشتناک در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی به خاطر شیوع ویروس کرونا، در ماه مارس رونق پیدا کرده است.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت:« طبق بازخوردهایی که از مناطق مختلف و صنایع به دست آمده، واردات و صادرات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ماه مارس داشته است. ولی در همین زمان، تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و تجارت بین الملل به تدریج ظاهر می شود».

سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی می‌کند تجارت در دنیا 32 درصد در سال جاری مالی میلادی به خاطر شیوع ویروس کرونا کاهش یابد.

گائو گفت دورنمای صادرات چین هنوز هم تیره است و برخی صادرکنندگان این کشور مخصوصاً صادرکنندگان منسوجات، لباس و وسایل مربوط به خودرو به سختی از کاهش تقاضای جهانی ضربه خورده اند.

وی گفت وزارت بازرگانی چین از نزدیک وسعت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا را بر بخش تجارت خارجی چین ارزیابی می کند.

پکن هیچ محدودیتی برای صادرات تجهیزات و لوازم پزشکی وضع نکرده است.

اطلاعات نشان می‌دهد این کشور 10.2 میلیارد یوان (1.4 میلیارد دلار) تجهیزات مراقبت پزشکی از سوم مارس تا چهارم آوریل صادر کرده که شامل 3.86 میلیارد ماسک و 37.52 میلیون لباس محافظ می شود. در کل، صادرات چین در ژانویه و فوریه 292 میلیارد دلار بود.

گائو گفت 58 کشور و منطقه و چهار سازمان بین‌المللی تا حالا قراردادهای خرید تجهیزات پزشکی با چین امضا کرده‌اند در حالی که 71 کشور و 10 سازمان بین‌المللی دیگر در حال مذاکره هستند.

مجلس چین در این هفته یک سری سیاست‌ها را برای حمایت از تجارت اعلام کرده که شامل ایجاد 46 منطقه جدید برای تجارت الکترونیکی بین مرزی است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: