اطمینان پوتین از غلبه روسیه بر کرونا

کدخبر: 2350751

پوتین با تأکید بر اینکه پزشکان و پرستاران در مبارزه با بیماری کرونا فداکارانه عمل می‌کنند، پرداخت‌های مکمل به پرسنل درمانی را اعلام کرده و دستور داد تا یک برنامه حمایتی از تجار و شرکت‌ها تهیه شود.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در نشستی با فرمانداران مناطق فدرال این کشور که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، درباره اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با عواقب شیوع عفونت ویروس کرونا دستوراتی را داد.

ولادیمیر پوتین دستور داد تا ضمانت نامه‌های بیمه برای پزشکان، مانند پرسنل نظامی، افزایش یابد. وی گفت: «پزشکان و پرستاران در مبارزه با بیماری کرونا فداکارانه عمل می کنند و چند میلیون نفر مسئولیت اجتماعی بالایی را در شرایط دشوار کنونی از خود نشان می دهند.»

رئیس جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه این کشور قطعاً ویروس کرونا را شکست خواهد داد، بار دیگر خطاب به مردم روسیه، از آنها خواست تا بطور دقیق کلیه مقررات رژیم خود انزوایی (قرنطینه خانگی) را رعایت کنند تا نقطه عطفی در مبارزه با عفونت کرونا بوجود آید.

وی یادآور شد، برای اکثر مردم ماندن در چهار دیواری خانه "خواب آور و کسالت آور" است. با این حال، ابراز اطمینان کرد که روسیه مطمئناً "این عفونت" را شکست خواهد داد، زیرا قبلاً هم با چالش ‌های بسیار جدی روبرو شده و با سربلندی تمامی مشکلات را پشت سر گذاشته است.

ولادیمیر پوتین افزایش امکانات پزشکی و درمانی و و جمع آوری منابع لازم برای تامین آنها را "اولویت مطلق" خواند و گفت که بیش از 33 میلیارد روبل برای استقرار تخت‌های اضافی در بیمارستان ها و بخش‌های عفونت اختصاص یافته است. 13 میلیارد روبل دیگر برای خرید تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد که تمامی پزشکان و کادر درمانی که با بیماران مبتلا به کرونا سرو کار دارند، باید حقوق مکمل دریافت کنند و پرداخت‌ها از 25 هزار تا 80 هزار روبل باشد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به کابینه وزرای دولت و بانک مرکزی دستور داد تا برنامه‌ای برای حمایت از مشاغل تهیه کنند تا به شرکت‌های کوچک و تجار خرد امکان حفظ اشتغال و درآمد کارمندان خود را بدهد. پوتین گفت، دولت در وهله نخست به شرکتهایی که اشتغال خود را حفظ می کنند کمک خواهد کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: