بهترین اعمال در شب نیمه شعبان چیست؟

کدخبر: 2350726

بهترین اعمال در شب نیمه شعبان انس با امام عصر (عج) است. اهل‌بیت(ع) نیز به این عمل اهتمام داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) بهترین اعمال امشب(نیمه شعبان ۱۴۴۱ هجری قمری) را دعا، نماز،‌ زیارت امام حسین (ع) و استغفار توصیف کرد و بیان داشت: امشب، شبی است که درهای رحمت الهی باز است. امشب، شب توجه و توسل است.

وی با اشاره به سفارش امام علی (ع) برای خواندن دعای خضر نبی (*) در شب نیمه شعبان افزود: کمیل بن زیاد می‌گوید: با مولایم امیرالمومنین علی (ع) در مسجد بصره نشسته بودم و گروهی از اصحاب نیز همراه آن حضرت بودند، پس بعضی از آنان از ایشان سؤال کردند که معنای این فرمایش خداوند: «که در این شب هر امری با حکمت معین شود» چیست؟

حجت‌الاسلام کفیل ابراز داشت:‌ امام علی (ع) فرمودند: «مراد، شب نیمه شعبان است. قسم به آن کس که جان علی در دست اوست، هیچ بنده‌ای نیست؛ مگر اینکه تمام خیر و شری که در طول سال تا شب نیمه شعبان آینده بر او می‌گذرد، در آن شب برای او تقسیم می‌شود و هیچ بنده‌ای نیست که این شب را با شب زنده‌داری سپری کند و دعای حضرت خضر (ع) را بخواند؛ مگر اینکه اجابت شود».

وی ادامه داد: بهترین نماز، برای چنین شبی، خواندن نماز جعفر طیار است. نمازی که بعد از نمازهای یومیه و نافله، با فضیلت‌ترین نماز است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با تأکید بر اینکه طبق راوایات، هر سائلی امشب دست نیاز به بارگاه احدیت دراز کند، جواب خواهد گرفت، ادامه داد: شب نیمه شعبان، شب انس با امام عصر (عج) است؛ شبی است که اهل بیت (ع) به آن عنایت داشتند. بیایید امشب تصمیم بگیریم قدمی برای ظهور حضرت (عج) برداریم.

*پی‌نوشت: مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می‌فرمود: در روایت آمده است که دعای کمیل، دعای حضرت خضر (ع) است که حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) خوانده و کمیل شنیده و از حضرت درخواست کرده که آن را به او تعلیم کند و حضرت آن را به ایشان آموخته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: