دو دلیل غیبت امام زمان (عج)

کدخبر: 2350709

حجت الاسلام هژبری در خصوص دلایل موثر در غیبت امام زمان (عج) گفت:۲ عامل در غیبت حضرت صاحب الزمان تاثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هژبری کارشناس مسائل دینی و قرآنی گفت: دایره موضوعات مهدویت گسترده است، ولی آن چه که بیشتر اهمیت پیدا می‌کند، بحث موعود است. از ابتدای هبوط آدم تا این لحظه، ۲ عنوان برای منجی وجود داشته است. عنوان اول نجات دهنده مردم و دوم عنوان مربی است. مردم اصولا نجات بخشی انبیاء مانند حضرت موسی (ع)،حضرت داوود (ع) و حضرت سلیمان (ع) و امامان را دوست داشتند و از خدا می‌خواستند که یک نجات بخش برای آنها بفرستند. اما پس از نجات یافتن زیر بار جنبه تربیتی نمی‌رفتند. همین رفتار باعث شد آخرین نماینده آسمان پشت پرده برود. اگر مردم جنبه دوم منجی که همان تربیت و مربی گری است را از صمیم قلب احساس کنند، قطعا منجی موعود ظهور پیدا می‌کند.

وی افزود: فردی که مهدویت را زیر سوال می برد شاید از سواد بسیار کمی برخوردار است. در غیر این صورت اگر کسی سلیم النفس باشد این طور نمی‌گوید.

حجت الاسلام هژبری در خصوص دلایل موثر در غیبت امام زمان (عج) گفت:۲ عامل در غیبت حضرت صاحب الزمان تاثیرگذار است. یکی از این عوامل از طرف ولی خدا است و دیگری از طرف مردم. برای مثال لازمه ساختن یک سازه، مهندس و مالک است. اگر این ساختمان ساخته نمی‌شود، یا مهندس در این کار مهارت ندارد و یا مالک، هزینه انجام ساخت و ساز را ندارد. طبق این مثال اگر ما امام زمان (عج) را مهندس بدانیم، از آن جایی که ایشان معصوم هستند، قطعا مشکل از طرف ایشان نخواهد بود و پروردگار و امام ما، بسیار بیشتر از ما به لحظه ظهور اشتیاق دارند.

وی در خصوص لازمه ظهور منجی گفت:انسان اگر متوجه شود که دردمند است و به درمان نیاز دارد، و به دنبال درمانگرش برود، قطعا بهبود می‌یابد و این موضوع در مورد ظهور امام زمان (عج) صدق می‌کند که با به وجود آمدن این معرفت و درک نیاز به حضور او، پرده‌های غیبت کنار می‌رود.

حجت الاسلام هژبری افزود:غیبت امام زمان(عج) دارای درجات مختلفی است. این غیبت برای برخی عذاب محسوب می‌شود، برای برخی دیگر امتحان؛ غیبت برای کافران، عذابی دردناک و برای مومن امتحان محسوب می شود. اگر، ولی خدا زودتر از فصل خودش ظهور کند، بشر مدعی می‌گوید که طرح‌های بسیاری برای اصلاح امور داشتیم که با آمدن شما از بین رفت. بشری که در برابر همه چیز ازجمله علم و دانش ادعا دارد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد:باید انتظار فرج را در دل‌ها زنده کرد. از مقدمات اولیه آن، این است که از خودمان شروع کنیم. اول نهی از منکر و امر به معروف را برای خود در نظر بگیریم. خیلی از ما انسان‌ها علاقه داریم تا فعالیت‌های تبلیغی انجام بدهیم، ولی خودمان را فراموش می‌کنیم از این رو باید از درون شروع کنیم.

حجت الاسلام هژبری گفت: امام زمان (عج) از ما مطالبه می‌کنند که قلبا و عقلا و عملا، نسبت به عهدی که در برابر شیعه و انجام وظایف یک شیعه و پیرو بسته ایم، پایبند باشیم. در نتیجه انجام این اعمال، ظهور نزدیک می‌شود.

«باشگاه خبرنگاران»

ارسال نظر: