راه‌اندازی عبادت مجازی در کلیساهای اروپا

کدخبر: 2350694

برخلاف برخی ایالت‌های آمریکا که تجمعات مذهبی را جزو تجمعات ضروری دانسته و کلیساها همچنان به روی مردم باز هستند،  کلیساها در اروپا به طور کامل بسته شده‌اند. در مقابل، کشیش‌های محلی و برخی علاقه‌مندان به مسیحیت کوشش کرده‌اند زیارت‌های مجازی از کلیساها راه بیندازند.

نسیم آنلاین: برخلاف برخی ایالت‌های آمریکا که تجمعات مذهبی را جزو تجمعات ضروری دانسته و کلیساها همچنان به روی مردم باز هستند، کلیساها در اروپا به طور کامل بسته شده‌اند. در مقابل، کشیش‌های محلی و برخی علاقه‌مندان به مسیحیت کوشش کرده‌اند زیارت‌های مجازی از کلیساها راه بیندازند .

استفاده از اینستاگرام برای زیارت مجازی کلیساها و همچنین حضور مجازی در مراسم دعا در کشورهایی مانند آلمان و نروژ رواج جدی پیدا کرده است. برخی چهره‌ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به صورت مشخص روی تصویربرداری از کلیساهای قدیمی و بناهای معماری مرتبط با مسیحیت کرده‌اند و به لطف تصاویر و ویدئوهایی که آنان در اینستاگرام بارگذاری می‌کنند، زیارت مجازی کلیساها رونق نسبی پیدا کرده است.

برخی دیگر از کسانی که این زیارت مجازی را راه انداخته‌اند، راهنمایان تورهای سیاحتی و گردشگری در اروپا هستند که بازدید از کلیساها همیشه بخش مهم و اساسی تور آنها بوده است. آنان البته می‌گویند هنوز دستورالعمل جامعی برای حضور در کلیساها وجود ندارد و بسیاری از کلیساها با قدمت و ارزش تاریخی زیاد بسته هستند.

ارسال نظر: