ایران از ایده روسیه برای ایجاد «کریدور سبز» حمایت می‌کند

کدخبر: 2350662

وزیر خارجه ایران در توئیت‌هایی به زبان روسی، ضمن انتقاد از مقاومت آمریکا در برابر خواسته‌های جهانی برای لغو تحریم‌های ایران، از ایده روسیه برای جایگزین تحریم و فشار اقتصادی استقبال کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاهی برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به‌جای تحریم در شرایط شیوع ویروس «کووید۱۹» استقبال کرد.

ظریف در پیامی به زبان روسی در صفحه توئیتر خود نوشت: «کشورهای مختلف، برای مهار وضعیت ویروس کرونا، مرزهای جغرافیایی خود را بستند، اما باید آنها را برای ارائه کمک باز کرد».

وی با اشاره به امتناع آمریکا از لغو تحریم‌های ایران حتی در شرایط همه‌گیری کرونا، توضیح داد: «دونالد ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] به مقاومت در برابر درخواست‌های بین‌المللی برای لغو تحریم‌های ایران جهت مقابله با ویروس کرونا مقاومت می‌کند. ویروس کرونا ممکن است به کشورهای همسایه هم سرایت کند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پایان نوشت: «ایران از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاه سبز، به جای جنگ اقتصادی و تحریم استقبال می‌کند».

ظریف روز گذشته نیز با درخواست از آمریکا برای رفع تحریم‌های نفتی ایران، گفته بود: «ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی، غنی است. ما نیازی به صدقه‌دادن ترامپ نداریم - کسی که مجبور است دستگاه تنفس مصنوعی را از منابعی که خودش تحریم کرده خریداری کند.

وی پیشتر هم با ناکام توصیف کردن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت سوءاستفاده از شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، کریه‌ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است.

ظریف همچنین با درخواست از کشورهای خارجی برای تبعیت نکردن از تحریم‌های آمریکا، گفت آمریکا از تروریسم اقتصادی به تروریسم پزشکی رسیده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: