نیروهای اماراتی جنگنده‌های سعودی را تهدید کردند

کدخبر: 2350572

در ادامه عمیق‌تر شدن تنش‌ها در عدن، نیروهای وابسته به امارات اعلام کردند، هر هواپیمایی را که تابع مقررات بسته بودن حریم هوایی این شهر نباشد، خواهند زد.

پس از آنکه عربستان دهها نظامی آموزش‌دیده در کشورش را از طریق هوایی به عدن واقع در جنوب یمن منتقل کرد، شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات حریم هوایی و ورودی‌های دریایی این شهر را بسته اعلام کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «البوابه الاخباریه الیمنیه»، «عبدالناصر البعوه» -معروف به «ابوهمام الیافعی»- که از فرماندهان شورای انتقالی است، تهدید کرد هر هواپیمایی که به مقررات بسته بودن حریم هوایی پایبند نباشد، زده خواهد شد.

شورای انتقالی اعلام کرد، هرگونه فاجعه بهداشتی و انتقال کرونا در یمن بر عهده عربستان سعودی خواهد بود.

هواپیماهای باری نظامی عربستان سعودی به صورت روزانه پروازهایی به دو فرودگاه عدن و «الغیضه» در المهره در شرق یمن دارند.

منابعی وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات عربی متحده است، هفته جاری به «الخبر الیمنی» گفتند که عربستان سعودی در حال استقرار دوباره آن دسته از نظامیانی است که معروف به حمایت از دولت منصور هادی هستند و آن‌ها را در پادگان‌های تازه‌ احداث، عدن و لحج به نام های الخساف، الکسارات، الفیوش و پادگان صحرایی الصبیحه در لحج توزیع می‌کند.

منابع مذکور اعلام کردند،۹۳۰ شبه نظامی به وسیله هواپیماهای باری سعودی به همراه تعداد زیادی تجهیزات و خودروهای نظامی در این چهار پادگان مستقر شده‌اند که از مناطق مرزی به جنوب غربی یمن منتقل شده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: