نظام بهداشت و درمان ایران بالاتر از کشورهای غربی

مقایسه توان پزشکی ایران و جهان در برابر کرونا +جدول و آمار

کدخبر: 2350562

سیستم بهداشت و درمان ایران آن هم در حالی که کشور در بی سابقه ترین وضعیت تحریمی قرار دارد، و درآمدهای نفتی اش به کمترین مقدار دهه اخیر رسیده است، عملکرد فوق العاده و بی نظیری داشته است. آنچنان که از تمامی کشورهای اروپایی مدعی توسعه یافتگی و آمریکا که خود را ابرقدرت جهان قلمداد می کند، عملکرد به مراتب بهتری داشته است.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: چند ماه از شیوع گسترده ویروس منحوس کرونا در سطح جهان می گذرد و امروز تقریبا تمامی کشورهای دنیا درگیر مبارزه با این ویروس هستند. اما آنچه در این میان براساس آمار و نمودارها قابل تحلیل و بررسی است مقایسه وضعیت بهداشت و درمان کشورهای مختلف با یکدیگر است.

در حالیکه تمامی کشورها با یک ویروس مشابه مواجه شده اند، بررسی درصد افراد بهبودیافته از کل مبتلایان به کرونا معیار خوبی از عملکرد نظام درمانی کشورها می باشد. همانطور که در جدول زیر قابل مشاهده است در میان ده کشور با بیشترین تعداد مبتلا که همگی از کشورهای به اصطلاح توسعه یافته می باشند، ایران در رتبه دوم از جهت درصد بهبود یافته ها از کل مبتلایان می باشد.

در حالی ایران در رتبه دوم بهبود یافته ها که معیار خوبی برای سنجش کیفیت سیستم درمانی می باشد، قرار دارد که چین که رتبه اول را دارد به دلیل اینکه مدت هاست با قرنطینه کامل ویروس کرونا را در کشورش مهار کرده و موارد جدید مبتلا بسیار اندک که غالبا هم مسافران از کشورهای دیگر می باشد را دارد.

بنابراین سیستم بهداشت و درمان ایران آن هم در حالی که کشور در بی سابقه ترین وضعیت تحریمی قرار دارد، و درآمدهای نفتی اش به کمترین مقدار دهه اخیر رسیده است، عملکرد فوق العاده و بی نظیری داشته است. آنچنان که از تمامی کشورهای اروپایی مدعی توسعه یافتگی و آمریکا که خود را ابرقدرت جهان قلمداد می کند، عملکرد به مراتب بهتری داشته است.

این روزها بهتر می توان سراب خیالی و پوچ کشورهای غربی که از خود یک کشور آرمانی ساخته اند را مشاهده کرد. کشورهایی که امروز در وضعیت مشابه با جمهوری اسلامی ایران با کمبود تخت بیمارستانی بیماران خود را در خیابانها مداوا می کنند، سالمندان را پذیرش نمی کنند و با کمبود تجهیزات پزشکی کیسه زباله به تن می کنند. و وضعیت عملکرد درمانی نظام بهداشت و درمان آنها هم براساس شاخص درصد بهبود یافتگان از ایران با فاصله قابل توجه ضعیف تر است.

به نظر می رسد نه تنها رسانه های داخلی، بلکه باید با استفاده از رسانه های بین المللی و دیپلماسی عمومی این افتخارات را در سطح جهان به طرق مختلف بازگو و بازنشر کرد. تا دنیا بداند، ایران زیر شدیدترین تحریم های تاریخ جز برترین نظام های درمانی دنیا است و از تمامی کشورهای اروپایی و آمریکایی وضعیت و عملکرد بهتری دارد.

ارسال نظر: